Stress zit niet tussen je oren
Stresskip, stresscoach, stresssituatie, stressbal, stressvol, stressjeuk, stresspreventie, stressbestendig, stressvrij en niet te vergeten ontstressen. Vrijwel iedereen gebruikt het woord stress regelmatig en bijna iedereen heeft er ook wel een mening over. Stress? Is dat nu goed of is dat nu fout. We denken en vinden van alles, maar weten er maar weinig vanaf. Waar komt dat vandaan? Wat doet dat met ons?
Als een ramp ons raakt
‘Als een ramp ons raakt’ van Berthold Gersons is een aangrijpende geschiedenis van rampen die Nederland troffen en onze omgang daarmee. Gersons’ ervaringen bieden inzichten voor zowel de direct als indirect betrokkenen. Een boek dat aanzet tot nadenken. Hoe gaan wij om met grote (inter)nationale rampen en hoe vertaalt zich dat tot onze eigen verwerking? Hoe verwerken we zelf onze persoonlijke trauma’s?
Een doorlopend vakantiegevoel ook in je familiebedrijf
(2 recensies) “Al je zakelijke doelen behalen met een doorlopend vakantiegevoel”, schrijft auteur John Slabbekoorn in zijn boek ‘Relaxed Vlammen’. Hoe word je meer misbaar in je bedrijf en mis je minder van het leven. In een familiebedrijf moet elke generatie invulling geven aan het eigenaarschap. Dat vraagt om goed bestuur en veel helderheid. Hoe zetten families de eigenaarsrol duidelijk neer.
Word een vrouwelijk leider die vaker in de media komt!
Wist je dat het percentage vrouwen in leidinggevende functies al jaren schommelt tussen de 30 à 32 procent? Dat je leiderschap kunt leren? En hoe je als vrouwelijke expert in beeld komt? Vrouwen hebben nog steeds achterstand op de arbeidsmarkt, in het beloningsstelsel en in de media als expert. Daar kun je zelf iets aan doen. Wees niet langer het braafste meisje uit de klas.
Alles over AI en Social Media in marketing en online redactie
Drie handboeken die het de marketingspecialist en online redacteur een stuk makkelijker maken. De handboeken ‘online redactie’ van Geert Poort en Corona de Wert; ‘AI voor marketing & groei’ van Patrick Petersen en van dezelfde schrijver ‘Social media in marketing’.
De sjamaan en de manager
Wat kun je als manager leren van dieren, dromen, elementen, de duivel en de dood? Hoe verbind je oeroude kennis van natuurlijke principes met wat jouw organisatie nodig heeft om te floreren? In ‘De sjamaan en de manager’ geeft auteur Sven Goedbloed elf oerprincipes van leiderschap. Hoe kunnen praktische nuchterheid en intuïtief oergevoel naast elkaar bestaan.
Goede relaties werken…
Gezeik en irritaties. Hoe houd ik die verstandhouding goed als er steeds meer irritaties ontstaan? Relaties hebben we allemaal in legio vormen. Soms loopt het soepel maar vaker liggen venijnigheden op de loer. Contacten kunnen verwateren. Dat gebeurt bij privérelaties maar net zo goed bij zakelijke relaties. Relaties hebben altijd aandacht nodig. En ook al kun je de ander niet veranderen, dat kun je zelf wel.
Lezen en weggeven 2023
CongresWereld heeft het afgelopen jaar een groot aantal boeken voor je gelezen en gerecenseerd. Met een grote verscheidenheid aan onderwerpen en voor ieder wat wils. Leuk voor jezelf maar ook om weg te geven. Allemaal actueel en zeer de moeite waard. In dit artikel hebben we ze bij elkaar gezet met een link naar de recensie. Maakt het kiezen wat makkelijker…
Homo Timidus? Maar spanning is noodzakelijk
Een boek van Edwin Zasada over angst, onzekerheid en vrijheid. Zware kost? Nee, integendeel. Het is een boek vol herkenning en goed geschreven met respect naar de lezer. We zaaien op alle fronten angst en niet alleen de politiek en overheden. Nee op ieder vlak kunnen we er wat van. Macht ‘regeert’ door angst en wij mijden graag alle risico’s. Presteer je niet, dan is het ‘dag’ baan.
Communiceren: appeltje-eitje of hersenbreker
Weg met die nietszeggende inkoppertjes. Moest-er-nog-even-bijkomen-van-nietjes. Communiceren is meer dan lappen tekst zonder inhoud. Ellenlange gesprekken om jezelf te horen. Communiceren doen we allemaal, de hele dag, iedere dag en ons leven lang. Wij lazen er deze 3 boeken over: Moest er nog even bijkomen van niet, Hoe werkt dagelijkse communicatie? En Het Communicatie Model.
Word een autoriteit in je eigen branche!
They Ask, You Answer van Marcus Sheridan en Danielle Navas-Brandt leert jou de klant centraal te stellen en niet eerst je eigen propaganda te pushen. Ongeveer 80 procent van de aankoopbeslissingen wordt genomen op basis van online gevonden informatie. Dus nog voor er contact met jou en jouw organisatie wordt gezocht.
Het geheime handboek voor de projectsaboteur
Creëer onduidelijkheid, manipuleer en voed de angst. Een kleine handgreep uit de handvatten die Dion Kotteman en Jeroen Gietema de lezer bieden om een geweldig projectsaboteur te worden. Zorg voor een flink rookgordijn en manipuleer er op los. Dat vraagt wel wat oefening en is nog niet zo makkelijk als je misschien denkt. En voor jouw tegenstander geldt: keep your friends close… keep your enemies closer.
Meetings, by Default or by Design
Van standaard naar maatwerk. Meetings, by Default or by Design van Mike van der Vijver en Eric de Groot geeft de handvatten hoe je van jouw evenement iets bijzonders kunt maken. Noem het conceptontwikkeling of eventdesign, maar zeker is dat met een beetje meer moeite de resultaten beter zijn, het evenement naar een hoger niveau getild wordt en je meer bereikt.
C’est le ton qui fait la musique met minder ego en meer resultaat
Ben jij ook wel eens ten prooi gevallen aan gaslighting of shine blockers? Ongelukkig of onzeker in je werk? Frustraties, irritaties, onderuit gezaagd. Het valt niet altijd mee om je staande te houden in je werk, privé of sociale omgeving. Hoe blijf je weerbaar en met beide voeten stevig op de grond.
Verblind door leads
De koning is dood, leve de koning! Met andere woorden leadmarketing zoals we het kenden is achterhaald. Het draait nu om Account-Based Marketing. De afgelopen jaren is marketing en sales behoorlijk veranderd. Dit onder andere door de invloed van social media, kunstmatige intelligentie, ChatGPT enzovoorts.
- 1 van 4
- volgende ›