Word een autoriteit in je eigen branche!

They Ask, You Answer van Marcus Sheridan en Danielle Navas-Brandt leert jou de klant centraal te stellen en niet eerst je eigen propaganda te pushen. Ongeveer 80 procent van de aankoopbeslissingen wordt genomen op basis van online gevonden informatie. Dus nog voor er contact met jou en jouw organisatie wordt gezocht. Je moet dus in die eerste 80 procent al het verschil kunnen maken en dan zeker die overige 20 niet laten versloffen.

Waar marketing en sales vroeger nog als twee verschillende entiteiten werden gezien is die tweedeling allang verdwenen. De grens tussen beide onderdelen vervaagt steeds meer. Nauwe samenwerking en afstemming is belangrijk. Marketing stuurt niet meer sales aan of sales bepaalt wat marketing moet doen. De klant is degene die centraal moet staan. En dat gaat nooit lukken als we onze eigen loftrompet blijven steken ten koste van iedere concurrent die wij kennen of zelfs niet kennen. De olifant in de kamer blijven negeren en het belang van de klant ondergeschikt maken aan ons eigen ego.

De They Ask, You Answer methodiek van Marcus Sheridan leert je het vertrouwen van je potentiële klant te winnen. Door al hun vragen te beantwoorden en zorgen weg te nemen. Hij leert je waarom dat werkt en hoe je dat aanpakt in de praktijk. Danielle Navas-Brandt schreef de inleiding en voegde het hoofdstuk ‘They Ask, You Answer in Nederland’ toe.

Op het randje van de afgrond balancerend met zijn eigen bedrijf en dat van zijn partners, besloot Marcus Sheridan het eens over een geheel andere boeg te gooien. Als je de kennis die je hebt over jouw specifieke product nu eens gebruikt om de potentiële klant te informeren. Met andere woorden een autoriteit te worden in jouw markt. Stop je kennis van tevoren in je informatie. Gevaarlijk? De concurrent zou het kunnen ‘stelen’? Word wakker, al die antwoorden kunnen online zo gevonden worden! Dus waarom bundel jij ze niet in overzichtelijke content in tekst of video. En biedt je de potentiële klant een eerlijk overzicht. Geef klanten direct het antwoord op hun potentiële vragen en zorgen. Daarmee voorkom je ook dat je te maken krijgt met klanten die eigenlijk helemaal niet bij jouw organisatie passen. En dus ook niet voor jou zullen kiezen.

They Ask, You Answer leert je wat je kunt doen om jouw organisatie vindbaar en interessant te maken online en in het verdere verkooptraject. Betrek er je hele organisatie bij, zodat je een breed en eenduidig draagvlak hebt. Het is voor iedere organisatie en in iedere branche toepasbaar. Je hebt er wel goede content voor nodig en goede content maken is een fulltime baan.

Het boek besluit met 2 bijlagen. In de eerste worden jouw vragen beantwoord. Met andere woorden wordt de methode direct op jouw toegepast. En in de tweede bijlage vind je de hulpmiddelen voor jouw eigen They Ask, You Answer reis.

Lynn van de Steen

Over de auteurs

Marcus Sheridan is een veelgevraagd internationaal keynote spreker die bekend staat om zijn unieke vermogen om een live-publiek te enthousiasmeren, te betrekken en te motiveren met zijn eenvoudige, maar krachtige transformationele zakelijke aanpak.

Danielle Navas-Brandt is de pionier die They Ask, You Answer naar Nederland bracht. Danielle is gecoacht en getraind door Marcus en zijn team en is de eerste gecertificeerde coach van deze methodiek in de Benelux, Met een mba in Marketing Leadership en Brand Strategy van Boston University is ze al meer dan 25 jaar actief in het sales-en-marketingvak.

Uitgever: BigBusiness Publishers
ISBN: 9789493171589