The Conference strijkt neer in het BMCC

21 september wordt dit jaar dé dag van het vrouwelijk ondernemerschap, want dan gaat The Conference door in het BMCC in Brugge. Deze conferentie voor vrouwelijke ondernemers is intussen aan haar tweede editie toe. De organisatie ligt in handen van Liesbeth Claeys, zelf zaakvoerster van creative agency Perfect Story en oprichtster van Ladies on the Road, een community voor onderneemsters.

Het aantal vrouwelijke ondernemers in ons land zit in de lift. Alleen bestond er tot voor kort geen netwerkorganisatie waar onderneemsters op een ongedwongen manier met elkaar van gedachten kunnen wisselen. Die leemte vult Liesbeth Claeys met ‘Ladies on the Road’ intussen in. Deze community organiseert doorheen het jaar verscheidene kleinschalige events en workshops voor onderneemsters. Een keer per jaar wordt ook een groter initiatief georganiseerd: The Conference. “De bedoeling is inspirerende rolmodellen te laten getuigen en vrouwelijke ondernemers te laten netwerken. Na het succes van de eerste editie vorig jaar mikken we dit jaar op een verdubbeling tot 250 deelneemsters”, klinkt het bij Liesbeth.

De uitvalsbasis voor The Conference is deze keer gekozen het BMCC in Brugge. “Tijdens The Conference 2023 zal een tiental spreeksters een forum krijgen. Het zijn stuk voor stuk talentvolle onderneemsters uit eigen land die met hun ondernemersverhaal andere vrouwen willen empoweren. Elkaar inspireren en van elkaar leren, dat is de visie van deze community voor ladybosses”, stelt Liesbeth.

Intussen zijn de namen van alle spreeksters bekend. Zo zal Anja Moortgat een keynote geven over haar boek ‘Het nieuwe leiden is vrouwelijk’. Chloé De Bie doet uit de doeken waarom liefde zo belangrijk is voor een onderneming. Verder verschijnen ook de tweelingzussen de Haas van Double Dutch Drinks, financieel business strateeg Kim De Graeve en Vicky Buelens van lingeriemerk Strawberry Secrets op het podium. Eline De Munck (Odette Lunettes), Caroline Vereenooghe (Vive le Velo) en Sabine Caudron (Degroof Petercam) vervolledigen de affiche. 

“Dit wordt de gelegenheid bij uitstek om collega-onderneemsters te ontmoeten en om tips & tricks te verzamelen die je business naar een hoger niveau tillen. Naast het standaard toegangsticket hebben we bovendien een full experience package, met een diner en overnachting de avond voor het event. Op die manier verschijnen deelneemsters zonder (file)stress op het event, en kunnen ze nog een extra netwerkevent meepikken”, besluit Liesbeth Claeys.