Geen klik? Dumpen die hap!

Nee zeggen loont. Dump de klant voor wie je niet wilt werken. De titel en subtitel van het boek van Jennifer Delano. Grenzen aangeven en grenzen bewaken. Kortom een oproep tot professionaliteit. Want iedereen kent ze wel. Klanten voor wie je niet zou moeten willen werken. Omdat ze niet duidelijk zijn, geen keuzes kunnen maken, eindeloos zeuren, respectloos zijn, niet betalen enzovoorts. Trekken aan een dood paard heeft nog nooit zin gehad. Een nuttig en vlot geschreven boek voor iedereen die met klanten te maken heeft.

Jennifer Delano beschrijft in haar boek ‘Nee zeggen loont’ de zeven ergste soorten klanten. Ze doet dat op licht humoristische wijze, maar ook heel serieus. Ze is duidelijk niet bereid om zich mee te laten sleuren door negativiteit. Alles is een leermoment en zij volgt die curve als ondernemer inmiddels al meer dan 20 jaar.

Een leerzaam boek voor zzp’ers en voor iedereen die te maken heeft met klanten. Ze doet dat aan de hand van herkenbare verhalen uit de praktijk en maakt duidelijk hoe jij kunt voorkomen dat je ten prooi valt aan die vreselijke klant. De klant die zoveel tijd en energie kost dat hij uiteindelijk niets of nauwelijks iets oplevert of erger nog… geen klant wordt. Die potentiële klant die uiteindelijk helemaal geen potentie blijkt te hebben. Je energetisch en emotioneel leegzuigt. Met andere woorden de klant die jij helemaal niet wilt hebben. Dus dumpen die hap! Zonde van je tijd en moeite. De klanten die je wel wil hebben, zijn de klanten die je blij maken en die blij worden van jou en waar je je enthousiast voor inzet, met plezier en verzekerd van inkomen.

Een boek over grenzen aangeven. Niet achteraf, maar direct in het eerste contact, want dat scheelt veel gemuggenzift en onduidelijkheid. En over grenzen bewaken want als de grenzen vervagen, dan kun je de deur voor slechte samenwerking beter gelijk helemaal openzetten.

Leuk om zelf te lezen, maar ook leuk om cadeau te geven.

Lynn van de Steen

Over de auteur:
Jennifer Delano is meer dan de helft van haar leven ondernemer. Toen ze zeventien was, begon ze met freelancen en vier jaar later besloot ze haar eigen pr-bureau op te zetten. Sindsdien werkt ze als free publicity expert op dagelijkse basis aan het bekend maken van haar klanten. Door schade en schande heeft ze geleerd voor wie ze wil werken, hoe ze wil werken en voor welke klanten ze het meeste kan betekenen.

Uitgever: Van Duuren Management
ISBN: 9789089656780