Boekkeuze: De wet van OER

Krijg regie over wat jij belangrijk vindt

Stop met afwachten! Weg met ongefundeerde twijfels en onzekerheden! Doe even een stap terug en maak je keuzes. Durf de regie te nemen en geef hem niet zomaar weg. Wees Onafhankelijk, Evenwichtig en Resoluut. De wet van OER leert je om staande te blijven in de hectiek van het leven. Praktisch en vol voorbeelden. Krijg regie over wat jij belangrijk vindt.

De wet van OER van Paul Eikelenboom, Fokke Kooistra en Ivo Kouters geeft duidelijke handvatten om jezelf te herpositioneren en onafhankelijk te maken van de mening van anderen. Zelfacceptatie is een kernwoord in het boek. Leer eerst jezelf maar eens te prioriteren. Daarmee leer je om je voeten stevig op de grond te zetten. Ken je jezelf en beter nog, accepteer je jezelf, dan wordt je waardevoller voor je collega’s, klanten, je organisatie.

Mensen zijn vaak alleen nog bezig met wat moet en niet met wat zij zelf werkelijk belangrijk vinden. Opgeslokt door overvolle agenda’s, door anderen (die het vast allemaal beter kunnen) en door de maalstroom van de informatiemaatschappij. Je raakt gewend aan de drukte. Vergeet waar jij in dit verhaal past en hoe jij het best tot je recht komt. Wat vind jij belangrijk? Hoe bereik je dat?

Leer hoe je kunt luisteren zonder oordelen. Kritiek te ontvangen en je niet aangevallen te voelen. Leg de schuld niet bij een ander. Daarmee geef je de regie uit handen. Werk aan je eigen wet van OER. Wees Onafhankelijk, Evenwichtig en Resoluut.

Een verhaal dat goed aansluit bij de uitdagingen van deze tijd. Veel voorbeelden. Soms een beetje te commercieel als in de voorbeelden dit boek aan ‘een collega’ cadeau wordt gedaan. Of als er vol enthousiasme wordt verhaald hoe iemand met De wet van OER aan de gang is gegaan. Dat had niet gehoeven. Het verhaal met de uitleg en stappen is meer dan voldoende. Zeker met de duidelijke en verhalende voorbeelden.

Lynn van de Steen

Over de auteurs:
Paul Eikelenboom

Paul Eikelenboom heeft zijn onderzoek verricht vanuit persoonlijk leiderschap. Daarbij heeft hij zich vooral laten inspireren door diverse Oosterse krijgskunsten. Zijn achtergrond als jurist heeft Paul geholpen om zijn bevindingen daarna concreet te verwoorden in ‘De wet van OER’ zodat mensen er zelf mee aan de slag kunnen gaan.

Fokke Kooistra
Duurzame productiviteit, dat is het perspectief van waaruit Fokke Kooistra zijn onderzoek naar hoe mensen regie krijgen heeft verricht. Daarvoor heeft hij ruim kunnen putten uit zijn meer dan twintig jaar ervaring als trainer op het vlak van productiviteit en uit zijn ervaring op diverse topfuncties in het bedrijfsleven. Met ‘De wet van OER’ wil Fokke mensen aansporen bewuster te leven.

Ivo Kouters
Als coach voor ondernemers en als aanjager van bedrijven hanteert Ivo Kouters het credo ‘nadenken zonder actie doet er niet toe’. Dit credo illustreert het perspectief dat Ivo heeft gekozen voor zijn onderzoek naar hoe mensen regie krijgen: prestatieverbetering bij ondernemers. Ivo zijn daadkracht en uiterste praktische kijk komen sterk naar voren in de ‘De wet van OER’: stop met afwachten en zorg dat je regie krijgt over wat jij belangrijk vindt.

De wet van OER
Uitgeverij: Anderz – Van Duuren Management
ISBN: 978 94 6296 196 8