The Hague & Partners Convention Bureau onderzoekt 'legacy' van evenementen

The Hague & Partners Convention Bureau heeft een whitepaper uitgebracht waarin de betekenis van legacy wordt onderzocht in de context van wereldwijde associatie en evenementen zonder winstoogmerk. De belangrijkste conclusie van het onderzoek is dat legacy gestuurd moet worden door de organisatoren, in plaats van door de bestemming.

Uit het onderzoek blijkt dat het erfgoed van een evenement, om echt gerealiseerd te worden, centraal moet staan ​​in de missie en strategie van een vereniging of non-profitorganisatie, in plaats van beperkt te blijven tot een specifiek evenement. Hoewel bestemmingen conferenties en evenementen mogelijk maken en relevante lokale ondersteuning bieden, kunnen ze niet leiden tot erfgoed. In plaats daarvan is het aan de verenigingen en non-profitorganisaties die naar een bestemming komen om hun eigen doelen, behoeften en verlangens te definiëren.

“Verenigingen en non-profitorganisaties zijn legacy-organisaties. Ze zijn er om op lange termijn waarde te bieden aan hun leden en de gemeenschappen die ze dienen. Als zodanig moeten legacy-activiteiten betrekking hebben op de doelen van de vereniging, in plaats van gericht te zijn op de bestemming zelf”, zegt Bas Schot, hoofd van het congresbureau.

“Deze organisaties zijn er om ziekten te genezen, wereldwijde sociale problemen op te lossen, het onderwijs voor miljoenen te verbeteren en nog veel, veel meer. Het behalen van die doelen en de geleidelijke vooruitgang in de richting daarvan is hoe verenigingen en non-profitorganisaties hun nalatenschap meten. Afgevaardigden die deelnemen aan activiteiten zoals het schilderen van muren in een lokale scouthut of het opruimen van een stad zijn bewonderenswaardige en positieve manieren om een ​​evenement te helpen zijn doelstellingen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen te bereiken. Maar ondanks hoe vaak wordt gesuggereerd dat dergelijke activiteiten een erfenis zijn, is dat gewoon niet het geval.”

Het onderzoek benadrukt verder het feit dat The Hague & Partners Convention Bureau van mening is dat verenigingsevenementen krachtige instrumenten zijn die mensen bij elkaar kunnen brengen en wereldwijde verandering teweeg kunnen brengen. Bestemmingen vergemakkelijken dit door de perfecte fysieke plek te creëren waar mensen samenkomen. De creatie en het succes van een legacy-programma voor evenementen moet echter beginnen met de doelen en ambities van de organisator.

Bas Schot vervolgt: “Legacy is een term die vaak wordt genoemd in de context van beurzen, congressen en andere evenementen. Het betekent echter verschillende dingen voor verschillende mensen en organisaties. We wilden onderzoeken wat legacy betekent en hoe we klanten kunnen ondersteunen bij het bereiken van hun impact op de lange termijn. Het was vanaf het begin duidelijk dat legacy gedreven door een bestemming het risico loopt egoïstisch te zijn. Als we onze vereniging en klanten zonder winstoogmerk willen ondersteunen, moeten we in plaats daarvan de erfenis vanuit hun standpunt bekijken en hun doelen ondersteunen - niet de onze."

“Uiteindelijk moet onze branche gericht zijn op het ondersteunen van legacy-discussies binnen verenigingen en hen de tools bieden om hun eigen beslissingen te nemen. Het is aan de organisatoren om hun eigen doelen en ambities te definiëren en een legacy-programma te creëren dat aansluit bij hun missie en strategie. En wij kijken er naar uit om hen daarbij te helpen”, besluit Bas Schot.

Het onderzoek werd uitgevoerd in twee fasen: kwantitatief onderzoek via een workshop met 11 toonaangevende conferentieprofessionals van internationale verenigingen en kwantitatieve enquêtegegevens verzameld van 70 evenementprofessionals van over de hele wereld.

The Hague & Partners Convention Bureau is aanwezig op IMEX Frankfurt op stand E100.