GBT breidt reismanagement-app uit met expense management

American Express Global Business Travel (GBT) heeft de functionaliteit van zijn mobiele app uitgebreid met expense management voor klanten die gebruikmaken van het Neo travel and expense management softwarepakket. Hiermee biedt GBT een eigen end-to-end oplossing voor boekingen en onkostenbeheer aan via een mobiele app.

Reizigers hoeven na een reis niet meer hun onkosten en papieren bonnen uit te zoeken. Wanneer hun bedrijf gebruik maakt van Neo, kunnen ze nu de Amex GBT Mobile app gebruiken om onderweg onkosten bij te houden en te rapporteren. Zij kunnen zelfs onkostendeclaraties afronden en indienen voordat ze weer terug zijn. Dit bespaart tijd, verhoogt de productiviteit en zorgt voor een snellere terugbetaling.

De app maakt gebruik van machine learning en Optical Character Recognition (OCR) om gegevens uit foto's van bonnen te scannen en hiermee onkostendeclaraties in te vullen en deze automatisch te koppelen aan de huidige reis. Ook kunnen PDF-bonnen worden gescand die geïmporteerd zijn uit e-mails. Deze verbetering van de Amex GBT Mobile app is de meest recente stap in het uitbreiden van de integratie van het Neo SaaS-platform en GBT-technologie.