Kees de Jong van Rotterdam Ahoy naar Gemeente Rotterdam

Ruim 15 jaar was Kees de Jong Marketing & Communications Manager van Rotterdam Ahoy. Nu werkt hij alweer sinds 23 november 2020 als communicatie-adviseur voor het Eurovisie Songfestival bij de Gemeente Rotterdam.

Kees de Jong heeft tot nu toe het grootste deel van zijn werkzame leven gewerkt als Marketing & Communications Manager bij Rotterdam Ahoy. Hij trad daar in 2008 in dienst en heeft vele hoogtepunten van Rotterdam Ahoy meegemaakt met als kers op de taart, de opening van het nieuwe Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) en de muziek- en theaterzaal RTM Stage.
Daarnaast verzorgde hij ook vanaf 2016 de Marketing en Communicatie van het RDM Congrescentrum en de RDM Onderzeebootloods, waar Rotterdam Ahoy verantwoordelijk is voor de exploitatie van deze twee evenementenlocaties in de Rotterdamse haven.

Ontslag ten gevolge van Covid-19

Als gevolg van de corona pandemie hebben veel bedrijven in de congres en vergaderbranche flink moeten afschalen. Accommodaties als Rotterdam Ahoy kreeg te maken met leegstaande hallen en zalen, nauwelijks omzet dus waardoor in oktober de bittere beslissing viel om maar liefst 40% van het personeelsbestand te ontslaan. Hiermee viel ook het doek voor Kees.

Nieuwe uitdaging bij de Gemeente Rotterdam

Vanweg de vele contacten die Kees als geboren en getogen Rotterdammer heeft, kreeg Kees een bericht van de Gemeente Rotterdam. Zij hadden een vacature voor communicatie-adviseur voor het Eurovisie Songfestival. Aangezien Kees bij Rotterdam Ahoy nauw betrokken was bij de organisatie van dit grootse evenement, kon hij bijna naadloos overstappen naar de Gemeente. Sinds 23 november is hij werkzaam in deze functie.
"Ik heb een hele leuke baan gevonden bij de Gemeente Rotterdam, dus ik ben goed terecht gekomen. Ik prijs mij gelukkig, want ik weet dat veel branchegenoten het heel zwaar hebben op dit moment", aldus Kees.  

De redactie van CongresWereld wenst hem veel succes.