Gratis Corona CheckGesprek app

Sinds 1 juni mag de horeca de deuren weer mag openen. Ze wordt wel verplicht een CheckGesprek met elke bezoeker te voeren. Bij binnenkomst moet iedere horecabezoeker bij binnenkomst en een paar checkvragen beantwoorden. De hard getroffen horecaondernemer wordt hiermee gedwongen om te investeren in een CheckGesprek-app. Op initiatief van Aila.hr, Grand Hotel Huis ter Duin, Aan Zee Service Design en Van Stein & Groentjes wordt er nu de Gratis CheckGesprek aangeboden.
 
"Via LinkedIn zagen we een mooi initiatief voorbijkomen van Aan Zee Service Design. Ze stellen nu alle tijd die ze overhouden gratis beschikbaar aan ondernemers die het zwaar hebben. Wij delen die mindset en vroegen ons dus af hoe wij met onze middelen ondernemers konden helpen. Het idee om een markt te helpen waar we normaal gesproken niet in actief zijn, ontstond snel. Doorgaans bieden we HR-oplossingen aan partijen als Transavia en de Universiteit Leiden" - aldus Ramon Weijers van Aila.hr.

"Het platform van Aila.hr werkt volgens hetzelfde chatprincipe als onze oplossing voor het CheckGesprek. Om het snel om te bouwen naar een CheckGesprek app en het naar de markt te brengen, hebben we krachten gebundeld met onze ontwikkelaars Van Steijn & Groentjes, Grand Hotel Huis ter Duin en Aan Zee Service Design. Samen tekenen we voor de makkelijkste oplossing op de markt”, vult Babak Heydari van Aila.hr aan.

Ramon: “Na een trial in Leiden op 1 juni is de oplossing bij een aantal van de grootste Leidse terrassen - zoals Annie’s Verjaardag, Scarlatti en Koethuis de Burcht – weten we nu zeker dat de app de ondernemer veel extra werk bespaart. De reacties waren enorm enthousiast. Na méér dan 1500 probleemloze scans, mag er gerust gesproken worden van een succesvolle lancering.”

“Gelukkig maar”, vervolgt Bas van Stein. "Een horeca-ondernemer doet al 1000 dingen op een dag. Nu het rendement van hun harde werken onder druk staat, willen we helpen. Het is toch eigenlijk te wrang voor woorden dat je in deze tijd wordt gevraagd om de maatschappij te helpen met checkgesprekken, en dat je daar vervolgens de kosten voor moeten dragen." 
 
Stephan Stokkermans van Grand Hotel Huis ter Duin voelt zich geroepen om te helpen. "Ik ervaar de gevolgen van de coronacrisis iedere dag zelf. Niet alleen als hotelondernemer, maar ook als bestuurslid van Horeca Noordwijk word ik geconfronteerd met de oplopende stress en kosten van alle horecaondernemers om me heen. Niet dat de gratis CheckGesprek-app op financieel vlak een groot verschil zal maken, het is met name de geest achter het initiatief waar wij ons aan hebben gecommitteerd. Natuurlijk zijn andere hotels en restaurants mijn concurrentie. Maar in deze tijd zoek ik waar mogelijk verbinding om onze collectieve kracht te vergroten, en elkaar belangeloos te helpen."
 
Steven de Bruijne van Aan Zee Service Design besluit: Ik ben blij dat ons voorbeeld door meerdere ondernemers wordt gevolgd. De potentie is zonneklaar: dit idee schittert in eenvoud. Vanzelfsprekend investeren we ook graag tijd in dit project. Er zit geen addertje onder het gras. We doen dit gratis omdat een goed gevoel soms onbetaalbaar is."
 
De Gratis CheckGesprek app en het communicatiepakket is te activeren via www.gratischeckgesprek.nl.