De Geheime Code voor het vullen een Volle Zaal - Hans Janssen, Denkprodukties
'Durf de beste te zijn'
Het vullen van de zaal tijdens een event is één van de lastigste taken.
Hans Janssen heeft er 15 jaar ervaring mee en stond o.a. aan de wieg van hét marketingsucces in seminarland: MBA in één dag. En haalde in 2018 Barack Obama naar Nederland (Hans kende de ghostwriter van Obama, maar is er wel anderhalf jaar mee bezig geweest) Hans introduceert 3 marketing manieren en 1 persoonlijke bonus om een zaal te vullen:
1. 'Durf de beste te zijn'
In de markt heb je de beste, de goedkoopste en de rest. Degenen die bovenaan staan, de beste, en onderaan, de goedkoopste gaan vaak goed (Bijenkorf versus Action) en de middenmoot heeft het moeilijk.
Denkprodukties wil de beste zijn en huurt sprekers in van het hoogste niveau en vraagt dan ook een hoge deelnemersfee die daarmee goed te verdedigen is.
2. 'Likeable zijn'
Dat kan op 2 manieren: het raken van een gevoelige snaar door met name de juiste titel te kiezen; mensen willen niet veranderen maar wel verbeteren, verwerkt in titels als 'onzichtbaar overtuigen' en 'geraffineerd onderhandelen'.
Tweede aspect is de lijn, een hulplijn zijn voor je doelgroep door veel content te delen o.a. tips en tricks.
3. 'Bekend zijn'
Maak veel reklame voor jezelf en zorg dat je overal je gezicht laat zien en bekend bent. Janssen hanteert de methode 'seven ways, seven days', op 7 momenten op 7 verschillende dagen in 7 verschillende hoedanigheden bij je doelgroep binnen komen, bijv.de voorstelling Soldaat van Oranje doet dat erg goed.
Persoonlijke bonus: 'Persoonlijk zijn'
Iemand moet het merk zijn. Bij Denkprodukties is dat Janssen zelf die ook ieder seminar of congres persoonlijk opent.