Sterk Digitaal Merk wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2022

Het boek ‘Sterk Digitaal Merk’ is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot hét marketingboek van 2022. Auteur Ingmar de Lange, merkstrateeg bij zijn bureau Mountview, heeft met zijn recente publicatie een vernieuwend en degelijk onderbouwd boek over merkbouw neergezet. De jury prijst Ingmar om zijn dappere persoonlijke stellingname, de durf om zijn goed onderbouwde visie te delen en de heldere vertaalslag van strategisch merkdenken naar het digitale domein. De kracht van dit boek is gelegen in de behandeling van veel onderwerpen waar marketeers nu mee worstelen, zoals branding in relatie tot Artificial Intelligence, Big data, growth marketing en performance marketing. En dat alles in een zeer toegankelijke schrijfstijl. ’Sterk Digitaal Merk’ is zowel een must read voor alle marketeers als voor ervaren brand managers.

Het boek geeft een waardevolle en integrale visie op moderne merkenbouw. In circa een derde van boek gaat Ingmar specifiek in op hoe merken het meeste kunnen halen uit digitaal. Het grootste deel van het boek gaat echter over hoe brandmanagement veranderd is het afgelopen decennium. 'Sterk Digitaal Merk' is een geweldige update op het gebied van brandmanagement en is een mooie aanvulling op de klassieke brandmanagement boeken van o.a. Keller en Ries. (Lees ook de recensie op CongresWereld)

Juryvoorzitter Hans Molenaar (Beeckestijn Business School): "Het was dit jaar een lastige jurering. Het lijkt erop dat de coronacrisis zowel bekende als onbekende auteurs aan het schrijven heeft gezet. Dat leverde achteraf bezien een heel divers aanbod marketingboeken om te lezen op. “You can’t judge a book by its cover.” We mochten constateren dat sommige boeken een wat misleidende titel hadden en anderen zichzelf daarmee weer tekort deden. Uiteindelijk hebben we een geweldige line-up gezien en was de discussie over de top drie intens en waardevol."