Ottawa Tourism en The Hague & Partners vieren eerste lustrum

Michael Crockatt, President & CEO, Ottawa Tourism | Mark Sutcliffe, Mayor of Ottawa | Bas Schot, Head of The Hague & Partners Convention Bureau

Ottawa Tourism en The Hague & Partners verlenging aan van hun Memorandum of Understanding (MOU), dat oorspronkelijk vijf jaar geleden werd ondertekend. Het partnerschap, dat in 2019 voor het eerst werd ondertekend in Den Haag, bestaat uit het identificeren en winnen van zakelijke evenementen die strategisch zijn afgestemd op beide bestemmingen door:

  • Gezamenlijke verkoopactiviteiten via verschillende kanalen, waaronder live branche-evenementen.
  • Creëren van gezamenlijk onderzoek en inlichtingen gericht op wederzijds relevante sectoren.
  • Identificatie van nieuwe klanten waarbij beide steden van belang zijn.
  • Identificatie en kennismaking met historische klanten van de ene stad die de andere zouden interesseren.

De verlenging vond plaats tijdens een belangrijk burgemeestersbezoek van de burgemeester van Ottawa aan Londen, wat de sterke banden en toewijding van Ottawa aan de Europese zakelijke evenementen- en reissector onderstreepte.

Michael Crockatt, President & CEO van Ottawa Tourism: "Deze hernieuwde overeenkomst markeert niet alleen een voortzetting, maar ook een versterking van onze vruchtbare samenwerking met The Hague & Partners Convention Bureau Convention Bureau. De afgelopen vijf jaar hebben we opmerkelijke wederzijdse voordelen, nieuwe zakelijke successen en commerciële groei gezien als onderdeel van het partnerschap. Dit was vooral het geval tijdens de uitdagende tijden van de COVID-19-crisis, waarin we beste praktijken en kennis konden delen om elkaar te ondersteunen."

Bas Schot, hoofd van The Haque & Partners Convention Bureau: “Onze samenwerking met Ottawa Tourism is een bewijs van internationale samenwerking en innovatie. Een bijzonder voorbeeld is de oprichting van de Hybrid City Alliance, die is ontstaan uit de Ottawa-regio en Haagse samenwerking, maar omvatte vervolgens meer dan 25 steden over de hele wereld, wat leidde tot het winnen van een ICCA Best Marketing Award, waarmee een maatstaf werd gezet in de mondiale vergaderindustrie."