Novotel Amsterdam Schiphol Airport introduceert 'The B House'

Novotel Amsterdam Schiphol Airport introduceert haar 260 m2 grote nieuwe evenementenlocatie “The B House” via een animatievideo waar deze nieuwe locatie vanuit het oogpunt van een bij te zien. “The B House” staat namelijk op de plek waar voorheen een binnentuin stond die onderdak bood aan een deel van de 500.000 honingbijen van het hotel.  

Met de slogan “The B-House: where your event creates a buzz” bedacht het hotel in samenwerking met creative agency Hotel Heroes deze animatievideo, waarin een honingbij de kijker meeneemt op avontuur door het hotel en The B House.

Geschikt voor elk soort evenement 
Om ervoor te zorgen dat deze locatie voor elk soort evenement bruikbaar kan zijn, is er geïnvesteerd in hoogwaardige audio- en videomogelijkheden. The B House beschikt onder meer over een LED wall van bijna 15 m2 en een Fohhn speakersysteem met een vermogen van 1000W.  Het Novotel beschikt al over 17 ruime vergaderzalen maar ziet door de toevoeging van The B House mogelijkheden in nieuwe markten.

Het idee voor de constructie en “look & feel” van The B House is afkomstig van Leaf, dat al eerder evenementenlocaties van volop groen voorzag. Architect Mulderblauw en kasbouwer Nobutec ontfermden zich over de verdere vormgeving en uitwerking. The B House heeft de vorm van een kas en bestaat uit een constructie van zwart staal met veel ramen en een glazen dak, waarbij vooral een in het oog springende groene achterwand de aandacht trekt.