Geslaagde CLC-bijeenkomst over binnenhalen deelnemers

Afgelopen week heeft Telegraaf Media Nederland in haar hoofdkantoor te Amsterdam de leden van het CLC en haar relaties mogen begroeten voor een zeer actuele themabijeenkomst met de titel ´Hoe haal je ze binnen?´. Vanuit diverse invalshoeken werd aandacht gegeven aan de wijze waarop je mensen naar je evenement, beurs of congres kunt halen.

Hierbij kwamen ´nieuwe´ methoden en technieken zoals ticketing, e-mail marketing, een crossmedia-aanpak en de plaats van live communicatie in het mediaplan aan bod. Behalve de inhoudelijke component was er ook nog ruimte voor kennismaking met elkaar en De Telegraaf door middel van een rondleiding langs de drukkerij en redactie en een netwerkborrel en dinerbuffet.

Na een welkom door gastheren Tom Bey van Telegraaf Media Nederland & Sjuul Paradijs, Hoofdredacteur van De Telegraaf, was het woord aan 'Creative Concepter' Niels Vrijhoeven. In zijn presentatie ging hij in op de vele mogelijkheden voor een multimediale aanpak die het huidige medialandschap biedt en hoe je dit optimaal als communicatiemiddel voor je bijeenkomsten en events kunt inzetten.

Willem-Jan Brabers, Directeur Ticketsplus, deelde zijn visie op Ticketing en de vele mogelijkheden die dit biedt om deelnemers te trekken.

Daarna gaf Edouard Leeuwenburg een stoomcursus succesvolle e-mail marketing, waarbij het opbouwen van een goede klantrelatie centraal staat. Via email marketing is uitstekend 1-op-1 de dialoog met je (toekomstige) publiek aan te gaan, dankzij de vele mogelijkheden die tot je beschikking staan om klantinformatie op te bouwen.

De plaats die een beurs, congres en/of evenement in het mediaplan innemen werd belicht door
John Faasse, Directeur van onderzoeksbureau Uitbijter. Hierbij was er ook ruime aandacht voor de mediastrategie en de rol van mediabureaus. Dankzij goede meetbaarheid is ook prima in kaart te brengen van de voordelen en de return on investment zijn.

CongresWereld