Digitaal platform om evenementprogramma’s te maken

Skyline Den Haag

Den Haag heeft een online tool ontwikkeld waarmee evenementenplanners en congresorganisatoren eevoudig potentiële hotels, locaties, restaurants en activiteiten kunnen identificeren. De tool gebruikt basisinformatie en selecteert vervolgens geschikte oplossingen uit het brede scala aan partners in Den Haag. Organisatoren kunnen vervolgens samenwerken met het Haagse team van experts, lokale DMC's, locaties en hotels om een compleet evenement samen te stellen.

De Create Your Event-tool leidt de organisator door een reeks eenvoudige vragen om keuzes te verfijnen.

  • Programma-elementen – locatie, activiteit, restaurants en hotel
  • Datum – maand en duur van evenement (van 1 dag tot 5+ dagen)
  • Nummers van afgevaardigden – van 10-300+
  • Stijl – duurzaam, historisch, modern, stadscentrum, cultureel en meer
  • Thema – Haagse highlights, hidden gems, avontuurlijk etc
  • Comfortniveau – 3* tot 5*

Door selectie biedt de tool een onder andere een reeks mogelijke overeenkomsten voor het evenement*, evenals contactopties om het programma en de aanbevelingen van concept tot realisatie aan te passen. Het systeem omvat alle grote hotels en locaties van de stad, evenals een breed scala aan activiteiten.

“Deze tool is een fantastische eerste stap voor particulieren die evenementen organiseren in Den Haag”, zegt Bas Schot, hoofd van het Haags Congresbureau. “Het geeft een kans om te zien wat we te bieden hebben en hoe alle verschillende elementen kunnen worden ingebouwd in een echt inspirerend programma met behulp van ongelooflijke locaties en hotels. Als back-up van de nieuwe tool staat ons ongelooflijke team van experts klaar om de suggesties van het systeem om te zetten in realiteit.”