Den Haag wil wereldleider worden op het gebied van event design

The Hague Convention Bureau werkt samen met Event Design Collective en het pas geopende Postillion Hotel en Convention Centre Den Haag om zich te profileren als wereldleider op het gebied van event design. Door de samenwerking hebben organisatoren die Den Haag boeken voor conferenties toegang tot Event Design training en ondersteuning van Event Design Collective in het Postillion Hotel en Convention Centre Den Haag of online. Het initiatief is aangekondigd op IMEX in Frankfurt, Duitsland.

The Hague Convention Bureau heeft een exclusief pakket voor klanten samengesteld met behulp van de Event Canvas-methodiek van Event Design Collective. Het pakket omvat een interactieve educatieve ervaring van 90 minuten met leden van het Event Design Collective om klanten te helpen bij het plannen en anders denken over de resultaten van hun evenementen. Het proces en de inhoud zullen de tools bieden om ervoor te zorgen dat ze evenementen creëren die de maximale waarde opleveren voor alle betrokkenen.

De training wordt online of persoonlijk aan de klanten gegeven. Persoonlijke training vindt plaats in het onlangs geopende Postillion Hotel en Convention Centre Den Haag, dat beschikt over het enige Event Design Lab in Europa (alleen de tweede in de wereld buiten de VS).

Voor degenen die online training krijgen, is er een online merkomgeving gecreëerd die de look en feel van Den Haag weerspiegelt om de aanwezigen te betrekken en de ervaring meeslepend te maken.

Bas Schot, hoofd van The Hague Convention Bureau: “Dit soort partnerschappen vertegenwoordigen de toekomst van relaties met bestemmingen, locaties en organisatoren. We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om onze klanten te ondersteunen en te informeren, hen te helpen hun evenementen echt succesvol te maken voor alle betrokkenen en de toewijding van zowel Event Design Collective als Postillion Hotel and Convention Centre Den Haag maakt de toekomst nu werkelijkheid, hier in Den Haag."

"Event Design is een unieke krachtige benadering om de successen en mislukkingen van een evenement systematisch te deconstrueren en te reconstrueren met een team van geïnvesteerde mensen", voegt Roel Frissen van Event Design Collective toe. “Als het goed wordt gedaan, kan het met behulp van het Event Canvas een evenement voor alle belanghebbenden transformeren, daarom willen we dat meer mensen het proces gebruiken. Evenementen zijn krachtige tools waar we echt een passie voor hebben - we willen ze nog beter maken, daarom zijn we zo enthousiast over deze samenwerking en het potentieel om de verenigingsevenementen in Den Haag te verbeteren."

Erik-Jan Ginjaar, CEO van Postillion Hotel en Convention Centre Den Haag: “We wilden een unieke en inspirerende vergaderbestemming lanceren in het hart van Den Haag. De kern van ons aanbod is de wens om een ​​ruimte te bieden die ervoor zorgt dat vergaderingen echt succesvol zijn, daarom hebben we zowel onze Brain Break- als Brainfood-concepten ontwikkeld. Het was echter onze beslissing om alleen 's werelds tweede Event Design Lab te creëren dat ons echt onderscheidt en onze toewijding aan de ontwikkeling van werkelijk geweldige evenementen laat zien. Met behulp van ons Lab verwachten we dat organisatoren echt inspirerende evenementen creëren die uiteindelijk het meeste uit de rest van zowel onze ruimtes als die in de stad zullen halen; of het nu gaat om een ​​locatie op maat, een kleine vergaderruimte of ons congrescentrum met een capaciteit van 1.400 mensen.”

Bas Schot besluit: “Event Design Collective heeft jarenlange ervaring en experimenten, waarbij het een veelvoud aan opdrachtgevers heeft geholpen om waardevollere en innovatievere evenementen te creëren. We hebben een manier gevonden om hun expertise naar evenementen in de stad te brengen. Ons online leerplatform is echt creatief, maar persoonlijk onderwijs in het Event Design Lab van The Postillion tilt het naar een heel nieuw niveau. Waar kun je beter leunen en het concept begrijpen dan in een speciaal gebouwde trainingsomgeving? Uiteindelijk is dit hele project een win-win voor iedereen: de klanten hebben de kans om hun evenementen