'De honger om elkaar te ontmoeten is indrukwekkend'

IMEX beursvloer

Met nog iets meer dan twee weken te gaan tot de 2024-editie van IMEX Frankfurt, worden er ongeveer 4.000 kopers op de Messe Frankfurt. Nu de aantallen kopers, exposanten en bijeenkomsten zich momenteel in de richting van die van 2023 bevinden, weerspiegelt de vraag naar de beurs het grote zakelijke momentum en het groeiende vertrouwen in de wereldwijde congres- en evenementenindustrie. Een uitgebreid aanbod van leveranciers die bestemmingen, locaties, hotels en technologie vertegenwoordigen, staat ​​klaar om zaken te doen op de beurs.

Carina Bauer, CEO van de IMEX Group: “We weten dat face-to-face evenementen de plek zijn waar enkele van de meest waardevolle zakelijke gesprekken plaatsvinden. Uit onderzoek van EIC blijkt dat maar liefst 22 procent van de nieuwe klanten gegenereerd wordt via persoonlijke ontmoetingen. IMEX is zorgvuldig ontworpen om dit mogelijk te maken en, gezien de vraag die we momenteel zien van zowel kopers als leveranciers, is de behoefte om elkaar te ontmoeten en zaken te doen nu we het tweede kwartaal van het jaar ingaan indrukwekkend.”

Een uitgebreid aanbod van leveranciers die bestemmingen, locaties, hotels en technologie vertegenwoordigen, staan ​​klaar om zaken te doen op de beurs - de meeste regio's zijn groter dan vorig jaar.

  • Veel Europese landen en steden bevorderen ook hun investeringen, waaronder Italië, Kroatië, Tsjechië en Istanboel die hun standruimte vergroten.
  • De grote hotelgroepen zullen allemaal hun portfolio's presenteren, waaronder Accor, Hilton, Hyatt, Four Seasons, Marriott, Radisson en Wyndham.
  • Het gedeelte op de beursvloer gewijd aan technologie zal onder meer oplossingen demonstreren voor betalingen, virtuele evenementen en contentbeheer - TranslateABLE, Swoogo en OUispeak behoren tot de nieuwe toevoegingen.
  • Het aantal Amerikaanse bestemmingen is verdubbeld: ruim twintig vergeleken met tien vorig jaar. Samen met de nieuwe exposanten – Savannah, Bloomington, West Hollywood en Beverley Hills, zijn ze allemaal te vinden in het nieuwe Brand USA-paviljoen.
  • Een sterke vertegenwoordiging uit Azië omvat onder meer de terugkeer van Peking, terwijl Ho Chi Minh-stad – de grootste stad in Vietnam – nieuw is in de show. Indonesië en Japan vergroten beide hun aanwezigheid, waarbij Tokio een eigen stand inneemt.
  • Ook Afrikaanse bestemmingen blijven groeien, met onder meer Senegal en Zambia als nieuwkomers. Tanzania keert terug met zijn grootste stand ooit, terwijl Rwanda het tienjarig jubileum viert sinds zijn congresbureau werd gelanceerd en voor het eerst werd geïntroduceerd in de industrie op IMEX Frankfurt 2014.

Wie voor de eerste keer IMEX bezoekt, kan profiteren van een 'welkomstpakket' met activiteiten voor en tijdens de show.