Centrum voor Live Communication onderzoekt imago expo-branche

CLC, de brancheorganisatie voor beurzen, congressen en evenementen is een onderzoek gestart onder circa 3.000 exposanten en ex-exposanten van vakbeurzen in de grootste beurslocaties van Nederland. Doel van het onderzoek is een beeld krijgen hoe zij tegen het fenomeen vakbeurzen in Nederland aankijken, ook in relatie tot buitenlandse vakbeurzen.

Is deze branche professioneel en klantvriendelijk? Hoe denken de exposanten over de beursorganisatoren, beursaccommodaties en de dienstverlenende sector bij beurzen, zoals ontwerpers, standbouwers en toeleveranciers. Wat zijn de factoren die bijdragen tot stoppen of doorgaan met deelnemen aan vakbeurzen? Hoe kan de branche zich in de breedte verbeteren om het deelnemen aan vakbeurzen in Nederland interessant te houden?

Het onderzoek wordt uitgevoerd door LAgroup Leisure & Arts Consulting. De resultaten van het onderzoek worden tijdens de CLC nieuwjaarsreceptie op 15 januari 2009 gepresenteerd. Zij zullen mede een basis vormen voor het beleid van het Centrum voor Live Communication en de daarin georganiseerde groeperingen.