Boekkeuze: Power to the Meetings

Power to the Meetings van Gorazd Čad. Met dit boek wil hij zijn kijk geven op het organiseren van evenementen en zijn kijk op de wereld waar evenementen direct mee te maken hebben.

Gorazd Čad is een doorgewinterde meetingplanner die 25 jaar van zijn leven heeft gewijd aan de meeting- en evenementenindustrie. Gorazd vergelijkt de vergaderindustrie vaak met rock'n'roll. Voor hem is rock'n'roll veel meer dan alleen een muziekgenre. Het is passie, toewijding en streven om anders te zijn. Het laat het beste zien van wat je hebt met heel je hart en stem op het juiste moment. Het maakt indruk op je publiek en zorgt voor een authentieke band met elke deelnemer. Het zorgt ervoor dat bezoekers je fans worden.

Power to the Meetings is een methode voor het creëren van gedenkwaardige gebeurtenissen. Een concept dat pleit voor kwalitatieve evenementen en meer verantwoordelijkheid naar deelnemers, het milieu en onszelf. Het is niet alleen een manier om evenementen te organiseren, maar een manier van leven.

De eerste keer dat ik hoorde dat ik een boek moest schrijven over het organiseren van evenementen was ongeveer tien jaar geleden. Op dat moment voelde het te vroeg. In de loop der jaren ben ik tot de conclusie gekomen dat ik geen complimenten en onderscheidingen meer nodig heb. Het belangrijkste is de vreugde bij het creëren van authentieke ervaringen en het kinderlijke enthousiasme dat voortkomt uit het zien van gelukkige deelnemers. Ik moest me eerst ontspannen, mijn schrijfvleugels bevrijden en mijn onvervulde verlangens kalmeren. Daarna kwam alles vanzelf. Ik ben gaan beseffen dat ik met de onderwerpen waar ik me in verdiep, ook mijn eigen verhaal verbeeld. Het verhaal van een aspirant-hoogleraar geschiedenis en aardrijkskunde, die zijn beroep opgaf en verliefd werd op het organiseren van evenementen.

In dit boek:

  •     praktijkvoorbeelden over het organiseren van live, digitale en hybride evenementen
  •     hoe je meneer Murphy kunt vermijden, die bij het organiseren van evenementen achter elke hoek op de loer ligt
  •     waarom evenementen organiseren en hoe je ze kunt transformeren van saaie naar kwalitatieve, inspirerende en interactieve evenementen
  •     waarom kwaliteitsinhoud de basis is voor het succes van uw evenement en hoe u inhoud kunt maken die de harten van uw deelnemers zal raken
  •     hoe de persoonlijkheid van een evenement te creëren door middel van kwaliteitsbranding en hoe een geweldig evenementimago te creëren als de ultieme merkinterpretatie
  •     je leert horen, luisteren en begrijpen wat deelnemers verwachten, denken en voelen
  •     je leert over onze verantwoordelijkheid om de evenementen van de toekomst te organiseren met een minimale ecologische voetafdruk - de klok tikt onvermijdelijk door
  •     waarom digitale platforms hongerig zijn naar goede verhalen en kwaliteitsmarketing
  •     … en tal van andere methoden en technieken die van pas komen bij het organiseren van evenementen