Blijvende impact cruciaal bij evenementen

Onderzoek van The Hague & Partners Convention Bureau wijst op een cruciale rol die bestemmingen kunnen spelen bij het ondersteunen van de impact van evenementen. Uit het onderzoek blijkt dat hoewel het belangrijk is dat de impact van evenementen wordt aangestuurd door de verenigingen en non-profitorganisaties die evenementen organiseren, bestemmingen praktische ondersteuning en unieke kennis kunnen bieden om blijvende impact te hebben.

Uit het onderzoek bleek dat slechts 22% van mening was dat de bestemming legacy-projectaanbevelingen zou moeten geven. In plaats daarvan vond 52% van de respondenten andere praktische ondersteuning belangrijker, waarbij financiering en investeringen (22%), personeel en middelen (20%) en training en onderwijs (10%) de topprioriteiten waren.

"Dit onderzoek benadrukt de unieke kennis die bestemmingen inbrengen in het planningsproces van evenementen en hun vermogen om verbindingen te faciliteren die kunnen helpen een blijvende erfenis te creëren", zegt Bas Schot, hoofd van het Convention Bureau.

“Tijdens het onderzoek benadrukten bestemmings- en locatiepartners het belang van samenwerking met organisatoren om hen te helpen hun oude doelen te bereiken. Deze omvatten niet alleen de benodigde infrastructuur om een ​​evenement te organiseren, maar ook meer abstracte vereisten die kunnen worden beschouwd als dagen, weken, maanden of zelfs jaren na een evenement. Uiteindelijk toont dit de positieve rol aan die bestemmingen kunnen spelen bij het ondersteunen van de nalatenschap van evenementen, zowel op korte als op lange termijn.”

 Over het algemeen bevestigde het onderzoek dat, hoewel de verantwoordelijkheid voor het creëren van erfgoed van evenementen bij de verenigingen en non-profitorganisaties ligt die een evenement organiseren, bestemmingen een cruciale rol spelen bij het ondersteunen van het proces. Door praktische ondersteuning, unieke kennis en het faciliteren van verbindingen kunnen bestemmingen ervoor zorgen dat evenementen een positieve en blijvende impact hebben in lijn met de strategische missie en doelen van een organisator.

Het onderzoek werd uitgevoerd in twee fasen: kwantitatief onderzoek via een workshop met 11 toonaangevende conferentieprofessionals van internationale verenigingen en kwantitatieve enquêtegegevens verzameld van 70* evenementprofessionals van over de hele wereld.

*The 70 surveyed event professionals can be broken down as:

  • 64% in house association PCOs
  • 10% agency association PCOs
  • 13% corporate conference planners
  • 2% charity conference planners
  • 11% other