Otto Ambagtsheer en Michiel Boere treden toe tot Raad van Commissarissen RAI Amsterdam

Otto Ambagtsheer werkt sinds 2018 bij VIA Outlets, bekend van premium fashion outlets zoals Batavia Stad. Eerder was hij regional managing director Benelux bij Unibail-Rodamco-Westfield en heeft hij verschillende functies bij Schiphol Group vervuld, onder andere bij Schiphol Real Estate. Michiel Boere vervult sinds 2016 diverse functies bij Uber, waar hij momenteel Finance Director is voor Uber Eats. Hiervoor was hij CFO bij Greetz en Associate bij McKinsey.

Voorzitter van de RvC Annemarie van Gaal: “Ik ben blij met de komst van Michiel en Otto om onze RvC aan te vullen. Ik ben onder de indruk van hun specialistische kennis, bijzondere ervaring en authenticiteit en ik weet zeker dat we met hen beiden aan boord, alle talent in huis hebben om de RAI te ondersteunen bij haar ambities."

Toekomstige ambities van RAI Amsterdam

De RAI heeft een ambitie om meer verbonden te zijn met de stad en haar inwoners. In de ruimtelijke toekomstvisie RAI 2030 zijn initiatieven gebundeld om de uitstraling op en rond het Europaplein te verbeteren, het aantal logistieke bewegingen te verminderen en de verbinding met de stad te vergroten. Dit plan voorziet onder meer in een groene multifunctionele verblijfplaats met ruimte voor business, recreatie, publieke horeca en buurtfuncties. Voor de realisatie van dit plan is de RAI in gesprek met externe financiers. Van Gaal: “Deze crisis noodzaakt ons om de strategie tegen het licht te houden en meer in te zetten op duurzaamheid, slimmere logistiek en de toekomst van de RAI als multifunctioneel gebied in Amsterdam."

RAI levert economische impuls voor regio Amsterdam

De evenementen die plaatsvinden in het beurs- en congresgebouw leveren een economische impuls voor Amsterdam en omgeving. Ruim 31.500 hotelreserveringen verwerkte de RAI in 2019, goed voor meer dan 105.000 overnachtingen. Naast hotels profiteerden onder andere ook uitgaansgelegenheden, de culturele sector en detailhandel van deze bezoeken. Paul Riemens (CEO): “Elke euro die in de RAI wordt besteed, leidt tot een uitgave van zo’n zeven euro in Amsterdam. Denk hierbij aan hotelovernachtingen en bestedingen in horeca, musea en detailhandel. Kortom: onze events zijn goed voor de omzet en voor werkgelegenheid”.