Boekentips voor onder de Kerstboom

Traditiegetrouw zoekt de redactie van CongresWereld rond deze tijd altijd naar inspirerende boeken die zo onder de kerstboom kunnen. Dit keer ook een aantal boeken die buiten het vakgebied liggen, maar wel de nodige inspiratie geven om even uit de hectiek van alledag te komen. Mooi om als kadootje te ontvangen maar ook om weg te geven. Veel leesplezier!

'Zakendoen op gevoel',  Marcel Adriaanse
 
Veel ondernemers en managers staan voor moeilijke keuzes in deze bijzondere tijden. Keuzes die vaak snel moeten worden gemaakt. Kunnen of durven we daarbij nog te vertrouwen op onze intuïtie? Waar onze hersencapaciteit beperkt is, is onze intuïtie een oneindig grote bron. Een vorm van direct weten, waar je bijna blindelings op kunt vertrouwen. Adriaanse neemt je op inspirerende wijze mee naar nieuwe inzichten die je nooit meer zult vergeten. Want intuïtie kun je activeren, voeden en omarmen. Je moet eens zien wat er gebeurt als je hiermee aan de slag gaat. Je boort een enorme energiebron aan in jezelf.
Info en bestellen

 

 

 

 

 

'Marketing Design met Customer Journey Mapping', Eveline van Zeeland

Het boek ‘Marketing Design met Customer Journey Mapping’ is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020. De auteur Eveline van Zeeland stelt met haar boek dat marketing veelomvattend is. Het boek handelt over het begrijpen van je klanten én het ontwerpen van creatieve oplossingen voor je doelgroepen. Zonder het onderzoekende los te laten, legt dit boek de nadruk op het ontwerpende en creatieve karakter van marketing. Eveline van Zeeland doet een gewaagde maar geslaagde poging om marketing, customer experience, design en neuromarketing te combineren, met als doel marketeers aan te zetten tot een meer op analyse gebaseerde creativiteit.
Info en bestellen

 

 

'Ontmoet de Xceptionals', Gerrit Piksen

Wie in de toekomst relevant wil blijven biedt klanten meer dan alleen een goed product tegen een prima prijs. Een exceptionele Customer Experience (CX) én een Sustainable Experience (SX), daar kan je het onderscheid mee maken. Bedrijven en organisaties die - naast een goed product tegen een prima prijs - in beide aspecten uitblinken hebben de beste overlevingskansen. Zij zijn de Xceptionals.
Info en bestellen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

'The offer you can’t refuse', Steven Van Belleghem

Wat als klanten meer verwachten dan alleen een goed product, uitstekende service en perfect werkende digitale interfaces? En wat als nieuwe technologieën zoals 5G, artificiële intelligentie, quantum computing en robotica mogelijkheden bieden die verder gaan dan alleen gebruiksgemak creëren?
Als je bedrijf erin slaagt een goed werkende digitale dienstverlening aan te bieden, een levenspartner van klanten te worden en mee een oplossing te zijn voor maatschappelijke uitdagingen, dan bouw je ‘an offer you can’t refuse’.
Info en bestellen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

'The New Silk Roads', Peter Frankopan

Als je ‘The New Silk Roads’ leest, wordt je ongeveer van je stoel geblazen door de energie en het optimisme in de landen ‘tussen de oostelijke Middellandse Zee en de Stille Oceaan,’ aldus Frankopan. Altijd al het centrum van de wereld, door het simpele feit dat er op dit stuk grond de meeste aardbewoners leefden. Handel door de eeuwen heen, van Oost naar West en andersom, verrijkte iedereen. China werd door de Industriële Revolutie tijdelijk van de troon gestoten, maar nu, 200 jaar later, pakt de geschiedenis de draad weer op. Waar je mee blijft zitten als je het boek uitgelezen hebt is een gevoel van onvermijdelijkheid.
Info en bestellen

 

 

 

 

 

 

'Master Your Mindset', Michael Pilarczyk

Master Your Mindset (herziene uitgave november 2020) gaat over persoonlijke en spirituele groei, maar ook over zakelijk succes. Die combinatie maakt dit boek uniek. Michael Pilarczyk schreef op basis van zijn eigen ervaringen een persoonlijk verhaal over bewustzijn, zingeving en inzicht. Het boek gaat over het begrijpen van je eigen denkwijze (mindset) en hoe je die effectief kunt veranderen om de kwaliteit van je leven te verbeteren.
Info en bestellen

 

 

 

 

 

 

 

'De avond is ongemak', Marieke Lucas Rijneveld

‘De avond is ongemak’ van Marieke Lucas Rijneveld, winnaar van de International Booker Prize 2020, is het schrijnende verhaal van een gereformeerd boerengezin dat wordt getroffen door de dood van een kind. Door de ogen van Jas, die zich ophoudt in het niemandsland tussen kindertijd en volwassenheid, zien we hoe de familieleden elk op hun eigen manier omgaan met het verlies. Vader en moeder zijn volledig verlamd door verdriet en zien niet hoe Jas en haar zusje Hanna en haar broer Obbe ondertussen langzaam ontsporen. Het is een verbluffend romandebuut dat is doortrokken van seksualiteit, geloof en de smerigheid van het bestaan.
Info en bestellen

 

 

 

 

 

 

'From Hero to Zero', Dolf kos

Dolf kos heeft niets met auto's. Toch bouwt hij een bedrijf waarmee hij over meer dan tweehonderd voertuigen beschikt. Hij maakt jongensdromen waar door sportwagens, stoere squads en ontzagwekkende tanks te verhuren. De onstuimige groei van zijn bedrijf leidt uiteindelijk tot een faillissement. Haarscherp beschrijft Kos de vernederende ontluisterende afhandeling en hoe hij machteloos moest toezien hoe zijn bezittingen voor een schijntje worden verkocht. From Hero to Zero is een opsteker en inspiratiebron voor alle ondernemers die in zwaar weer verkeren.
Info en bestellen