Influencers: de moderne billboards

Influencers zijn de ademende billboards van deze tijd. Maar dan wel met een veel gerichter, en indien nodig, breder bereik bij de doelgroep. Mits goed ingezet natuurlijk. Het is maar net wat je met het beïnvloeden wilt bereiken. Wil je meer weten over influencers; ben je een influencer; wil je er een worden of wil je weten hoe je influencer marketing kunt inzetten voor jouw bedrijf? Dan is het boek ‘Influencers’ van Carole Lamarque een nuttig boek om alles eens even goed op een rij te zetten.

Je kunt niet meer aan ze ‘ontsnappen’ in deze tijd. Influencers zie je overal in iedere sector en op ieder niveau. Een groot deel van onze koopbeslissingen wordt tegenwoordig beïnvloed door de sociale media. Hier zijn influencers zeer actief om jouw keuze voor om het even welk product, dienst of evenement te beïnvloeden. Het maakt niet uit of het hier gaat om beslissingen van consumenten of in de zakelijke sfeer.

Influencer marketing probeert de doelgroep te enthousiasmeren door authentieke verhalen. De koper wil zich graag identificeren met een product. En dat gaat via sociale media veel gerichter dan via een 2D-advertentie of een billboard.

De impact van influencer marketing groeit enorm en ook enorm snel. Steeds meer bedrijven gebruiken dit als strategie om hun doelgroep te bereiken. Dat klinkt eenvoudiger dan het is. Er zijn heel wat dingen waar je rekening mee moet houden als je influencer marketing in wilt zetten. En natuurlijk zijn er ook veel valkuilen.

Lamarque laat zien hoe snel deze nieuwe marketingvorm verandert. Nieuwe trends volgen elkaar in hoog tempo op en daarmee komt er ook steeds meer en strengere regelgeving. Influencers kunnen een enorme positieve impact hebben op jouw marketing, maar als diezelfde influencer een grote fout begaat, kan deze invloed direct negatieve gevolgen hebben voor jouw product en/of organisatie.

Dit goed geschreven boek leest makkelijk weg. Veel voorbeelden en samenvattingen maken het overzichtelijk en met name heel begrijpelijk. Daarnaast hangt er een hele AI-applicatie aan vast die jou van dienst kan zijn bij de vele DIY-opdrachten die er ook in het boek staan. Het kan jouw alle handvatten geven om op een goede manier influencer marketing in te zetten.

Lynn van de Steen

Over de auteur:
Carole Lamarque is een marketingexpert en auteur met meer dan 30.000 volgers op LinkedIn. Ze is gespecialiseerd in groeistrategieën, digitale marketing, influencers en consumentengedrag.

Uitgever: Van Duuren Management
ISBN: 9789020920369
257 pagina’s