How to break the rules

Hoe kun je als vrouw jezelf blijven en toch de top bereiken zonder mee te huppelen op platgetreden paden. Ingrid van der Chijs en Nancy Poleon, auteurs van ‘How te break the rules’, doen dat op een geweldige no nonsense manier. Aan de hand van de verhalen van vrouwen wereldwijd die de top hebben bereikt. Geen prietpraat eromheen, maar duidelijk en vol overtuiging.

Best kwalijk dat deze boeken nog steeds nodig zijn. Dat het nog steeds niet vanzelfsprekend is dat vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen. Vrouwen hebben sinds 1919 kiesrecht, maar dat veranderde nog niet veel aan hun ‘geloofwaardigheid’ en 'gelijkwaardigheid'. Het enige recht van de vrouw leek het aanrecht te blijven. En uit macht der gewoonte en traditie bleef dat zichtbaar in functies en beloningen. Het is moeilijk om ‘regels’ te veranderen maar niet onmogelijk.

Dit boek laat op een no nonsense manier zien, dat het breken van die regels heel goed kan. En dat dat kan zonder je authenticiteit te verliezen. Regels overtreden vraagt om moed en heel veel doorzettingsvermogen. Maar dat het werkt, bewijzen de verhalen uit dit boek.

Ingrid van der Chijs en Nancy Poleon hebben er een levendig boek van gemaakt. Het boek is even praktisch als inspirerend. Aan de hand van de verhalen leer je hoe je keuzes kunt maken en de juiste balans kunt vinden tussen werk en privé. Niet dat je het op precies dezelfde manier moet doen… Blijf vooral jezelf, verstop je niet en ga voor jouw pad en jouw doelen.

Lynn van de Steen

Over de auteurs:
Ingrid van der Chijs is hoofd strategie en communicatie bij Rabobank Nederland. Ze heeft een achtergrond in journalistiek en marketing. Ze schreef eerder ‘Luchtmeisjes’, over de eerste KLM-stewardessen.
Nancy Poleon maakte carrière als marketeer en muziekmanager in de entertainmentindustrie en richtte tien jaar geleden het bedrijf BrandedU op, met als doel meer gendergelijkheid op de werkvloer.

Uitgever: Cargo (een imprint van uitgeverij De Bezige Bij)
ISBN: 9789403135120
216 pagina’s