De Customer Leader voor het bouwen van grootse business

Volgens Rudy Moenaert en Henry Robben, auteurs van De Customer Leader, is het achterhaald nog langer de klant te volgen. Nee, het moet juist andersom. Succesvolle bedrijven leiden hun klanten. Een overzichtelijk boek dat helder is geschreven en de lezer nog eens helpt door de belangrijkste punten te accentueren. Zo leiden ze de lezer op een succesvolle wijze door het boek.

Moenaert, hoogleraar strategische marketing en Robben, hoogleraar marketing, rekenen in het boek af met het eeuwig volgen van de wensen van de klant. Volgens hen kun je als ondernemer, marketeer of manager vooral succesvol zijn als je zelf de leiding neemt. Zodat de klant niet ontspoort of verdwaalt in het dichte bos van (on)mogelijkheden. Het helpt je overzicht te bewaren, keuzes te maken en een juiste waardepropositie te ontwikkelen voor een klantgedreven organisatie.

De Customer Leader gaat over leiderschap, klanten en het creëren van een grootse organisatie. De benadering is positief en kijkt naar de mogelijkheden zonder te blijven hangen in oude structuren en denkbeelden.

Opgedeeld in vier delen geeft het je de handvatten tot het opstellen van het Customer Leader Canvas, waarvan het boek een handige en duidelijke opzet geeft. De auteurs ontwikkelen in De Customer Leader eenvoudige maar krachtige instrumenten gebaseerd op hun consultancy, executive onderwijs en wetenschappelijk onderzoek, waarmee je zelf een Customer Leader wordt!

Lynn van de Steen

Over de auteurs:

Rudy Moenaert is hoogleraar strategische marketing aan TIAS School for Business and Society in Tilburg. Hij heeft vijf TIAS Best Teacher Awards en publiceerde in tijdschriften en schreef boeken over marketingstrategie.
Henry Robben is hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit in Breukelen. Zijn academische carrière omvat tal van managementposities en prijzen voor onderzoek en onderwijs.

Uitgever: S2 Uitgevers
ISBN: 9789493282407
226 pagina’s