Zoom Webinars verhoogt capaciteit tot 1 miljoen deelnemers

Zoom Video Communications biedt nu de mogelijkheid om webinars te organiseren met tot wel 1 miljoen deelnemers. Naast bestaande maandelijkse en jaarlijkse webinar-licenties, biedt Zoom nu ook mogelijkheden om eenmalige webinars in te kopen voor grotere evenementen. Klanten kunnen kiezen uit webinars met een capaciteit tot 10.000, 50.000, 100.000, 250.000, 500.000 en 1 miljoen deelnemers.

“Zooms uitgebreide webinar-ondersteuning transformeert de manier waarop organisaties naadloos met een groot publiek contact kunnen opbouwen”, zegt Smita Hashim, chief product officer bij Zoom. “Event-organisatoren hebben hiermee nu de flexibiliteit en de kracht om interactieve ervaringen te hosten op ongekende schaal en de mogelijkheid om ondersteuning voor dit soort grote evenementen voor eenmalig gebruik in te kopen.”

Zooms nieuwe mogelijkheden voor eenmalige webinars transformeren de manier waarop organisaties grote doelgroepen aan zich kunnen binden. Het biedt ongeëvenaarde prestaties en schaalbaarheid voor een publiek tot wel één miljoen deelnemers en garandeert betrouwbare video en audio van hoge kwaliteit. Interactieve functies van het platform zoals Q&A, polls en chat bevorderen real-time participatie. Zooms webinar-technologie lost bovendien veel voorkomende problemen rond latency op. 

Zoom-webinars zijn geschikt voor gebruikssituaties in uiteenlopende branches. Zo stellen ze grote multinationals in staat om te verbinden met hun (wereldwijde) personeelsbestand via interactieve all-hands-vergaderingen. In de entertainmentbranche kunnen artiesten en andere bekende publieke figuren virtuele evenementen organiseren om met hun publiek in contact te komen. En voor overheidsinstanties en non-profitorganisaties biedt Zoom een krachtige oplossing voor openbare toespraken en bijeenkomsten om meer mensen te bereiken