Nauwelijks catering en eigen afval meenemen van boord KLM

Contact tussen bemanning en passagiers zal tot een minimum beperkt worden op alle KLM vluchten die nog wel uitgevoerd worden. Sinds zondag 22 maart kunnen op intercontinentale vluchten passagiers ‘met hongerklachten’ vragen om een snack, deze wordt niet automatisch aangeboden. Passagiers in de business class krijgen dezelfde snack als economy class-passagiers. Als drankje wordt slechts water of frisdrank aangeboden.

Op Europa-vluchten wordt vanaf woensdag 25 maart een doosje met een sandwich, een watercupje en een koekje op de stoelen gezet vóórdat de passagiers aan boord gaan. Passagiers worden na de vlucht verzocht hun eigen afval mee te nemen.

KLM heeft er bewust voor gekozen om niet helemaal te stoppen met maaltijden. Uitleggen dat iets niet aan boord is, duurt vaak langer dan het aanreiken van een snack, stelt de maatschappij. 

Repatriëring

De vluchten die nu nog worden uitgevoerd staan veelal in het teken van repatriëring van Nederlanders die lange tijd in onzekerheid hebben verkeerd wanneer zij weer terug naar huis konden terugkeren.

Aparte wc voor crew

KLM neemt de zorgen van haar personeel omtrent besmettingsgevaar serieus. Crew mag te allen tijde de service stop zetten om tussentijds handen te wassen. Zij hoeven geen instapkaarten meer aan te nemen en mogen handschoenen dragen tijdens de vlucht. Ook kunnen zij aan boord een toilet reserveren voor exclusief gebruik door de KLM-bemanning.

Bron:zakenreis.nl