Max Brown Hotels winnaar ‘Hotel Website of the Year 2021’

Tijdens een digitale ceremonie is bekend gemaakt dat Max Brown Hotels winnaar is geworden van de Hotel Website of the Year verkiezing 2021. De hotelketen mag deze titel een jaar lang voeren en heeft een bokaal en een cheque ter waarde van € 1.000 ontvangen.

Communicatieboodschap doorslaggevend

In het juryrapport valt te lezen dat de website van Max Brown Hotels zowel functioneel, visueel als tekstueel sterk in elkaar zit. Het taalgebruik is vlot, dynamisch en 'jong', zonder overdreven hip te willen zijn. Dat maakt de communicatie authentiek, aantrekkelijk en geloofwaardig. De stadsgidsen en het blog dragen bij aan de hoge score: het gaat hier niet alleen om een hotelovernachting, maar om een ervaring.

Een close call

Op de tweede plaats is Hotel Asterisk uit Amsterdam geëindigd. Ook hier speelde het verhaal dat het hotel op haar website vertelt een grote rol bij de goede beoordeling. De vakjury, onder leiding van Sander Allegro, zei hierover: ‘Van de finalisten voelde het verhaal van Hotel Asterisk het meest authentiek. Met name de persoonlijke video's met de hotelier als gast zijn erg origineel.’

De derde plaats is aan de website van Hotel Amerika uit Hoek van Holland toegekend. Bij deze website vielen met name mooie foto’s en het frisse design op, maar ook hier was taalgebruik toegankelijk en enthousiasmerend.

Over deze verkiezing

Deze eerste editie van de Hotel Website of the Year verkiezing werd georganiseerd door Hoteliers.com en mag nu al een succes genoemd worden met 65 deelnemende hotels, een publieksronde met 1.700 stemmen en een juryronde onder leiding van een zestal zeer gerenommeerde specialisten op verschillende vlakken uit de gastvrijheidsindustrie.

De verkiezing is bedoeld om hoteliers een hart onder de riem te steken in deze moeilijke tijd en om het Nederlandse publiek te enthousiasmeren vooral direct bij het hotel te boeken. Naast het creëren van bewustwording voor direct boeken, heeft deze verkiezing ook als doelstelling om de ‘best practices’ op het gebied van hotelwebsites in kaart te brengen en hier als branche van te leren. Naar aanleiding van de juryrapporten zal er een artikel worden geschreven met de belangrijkste lessen die we kunnen leren van de finalisten. Eind van dit jaar zal er weer een nieuwe editie van de verkiezing plaatsvinden.