Makkelijker boeken voor de zakelijke klant

American Express Global Business Travel (Amex GBT) gaat pilots en implementaties doen bij klanten voor het online boeken van NDC-content van Air France en KLM in haar eigen bookingtools, Neo en Egencia. De nieuwe content wordt toegankelijk gemaakt via Amadeus en voldoet aan de eisen van de zakelijke klant. Dit draagt ook bij aan de ontwikkeling van een standaard om NDC-content succesvol en breed beschikbaar te maken voor de hele reisbranche.

Net als andere grote luchtvaartmaatschappijen promoten Air France en KLM het gebruik van een NDC-kanaal voor contentdistributie. Om robuuste en schaalbare NDC-connecties, die nodig zijn voor zakenreizen, te helpen ontwikkelen, heeft Amex GBT de Minimum Marketable Product (MMP)-standaard ontwikkeld. De MMP-standaard is een lijst met vereisten voor de distributie van NDC-content binnen het ecosysteem voor zakenreizen. De MMP-standaard is positief ontvangen door alle partijen binnen het zakenreis-ecosysteem, waaronder luchtvaartmaatschappijen, technologieleveranciers en online bookingtools, en een meerderheid heeft deze overgenomen om hun NDC-verbinding of API's te helpen ontwikkelen.
 
Amex GBT hanteert een gefaseerde aanpak voor het toevoegen van NDC-content aan hun aanbod, waarbij luchtvaartmaatschappijen, distributiesystemen en online bookingtools moeten voldoen aan de MMP-criteria. Op basis van een pilot wordt vastgesteld of luchtvaartmaatschappijen NDC-content volgens de eisen kunnen aanbieden. Vervolgens wordt dit aanbod op grote schaal beschikbaar gemaakt voor Amex GBT-klanten. Air France en KLM hebben aan de criteria voldaan, in volledige samenwerking met Amex GBT en Amadeus. Hierdoor kan Amex GBT NDC-content van Air France en KLM aanbieden aan geselecteerde Neo-klanten in Nederland en Neo- en Egencia-klanten in Frankrijk, via het Amadeus Travel Platform. Amex GBT blijft met alle partners samenwerken om aan meer klanten NDC-content te kunnen bieden, naarmate de mogelijkheden worden uitgebreid.