IAPCO en AIPC publiceren onderzoek over hybride evenementen

Op 2 december brachten IAPCO en AICP een onderzoek uit over hybride evenementen, als onderdeel van hun alliantie die op 25 oktober werd aangekondigd. Het document geeft een uniek inzicht in hoe de benadering van hybride door de industrie is geëvolueerd, welke uitdagingen zijn aangepakt en die nog moeten worden aangepakt, en het biedt een blik op de mogelijke wegen die voor ons liggen.

De evenementenindustrie is er een van innovatie en creativiteit, in een voortdurende zoektocht naar het leveren van unieke ervaringen die de uitwisseling van kennis mogelijk maken, samenwerking stimuleren en de handel wereldwijd stimuleren. De pandemie stimuleerde ons om nog sneller en gedurfder te gaan. Door in recordtijd digitale oplossingen te creëren en te implementeren, konden gemeenschappen over de hele wereld blijven verbinden.

Er moet nog veel gebeuren voordat alles vlekkeloos verloopt in termen van service, bedrijfsmodel, ervaring, enz. Zowel organisatoren als congrescentra zijn nog steeds bezig met het navigeren door onbekende gebieden, waarbij ze beide leren. van elkaar en van andere belanghebbenden en zelfs andere industrieën.

Key reason
This is the key reason why AIPC and IAPCO decided to create a joint research paper on hybrid events, based on input from each other’s member-communities and enriched with valuable insights from other stakeholders in the event value chain.
 
The paper is the result of more than 30 interviews with industry thought leaders, combined with in-depth research through 30 reports and 75 articles. While the report does not have the ambition to provide the ultimate answers to all the questions related to hybrid events, it does provide unique insights on how the industry’s thinking on hybrid has evolved over the last 18 months.
 
“Hybrid gives us opportunities to completely rethink our business models. We can become the Netflix of the events industry, by new audience discovering, bringing content in creative ways and establishing innovative pricing models. This paper is a great source of inspiration for doing so”, says Greg O’Dell, President of AIPC.
 
This was echoed by Ori Lahav, President of IAPCO: “The hybrid market, to the extent that one can call it really new, is still ill-defined, and that many clients and venues are still struggling with giving hybrid a place. It is the role and responsibility of our associations to provide our communities with insights and guidance on how to embrace this new reality”.
 
IAPCO and AIPC have a shared ambition: raise the standards of service to excellence. This research paper, based on input from the members of both communities, is another step of making this a tangible reality.