Google Xi CoLaboratory brengt 'design-thinking sprints' naar IMEX

Eventprofessionals kunnen tijdens Imex meer leren over het leren en ontdekken van inclusief ervaringsontwerp met Google. Het team van het Google Experience Institute (Xi) keert terug naar de show, die plaatsvindt van 14 tot en met 16 mei, en organiseert een reeks 'design-thinking sprints' in het Google Xi CoLaboratory. Planners kunnen de theorie in praktijk brengen door details van een koment project of evenement te delen met de mogelijkheid een case study te ontwikkelen in samenwerking met Google Xi. Deze casestudies zullen het hele jaar door worden gedeeld op verschillende branche-evenementen, met als hoogtepunt een showcase op IMEX America in oktober.

De 'design-thinking sprints' vinden plaats op de dinsdag en woensdag van de show met een afsluitende sessie op de laatste dag, donderdag 16 mei. Deze praktische sessies richten zich op scenario's uit de echte wereld en brengen mensen samen om de mogelijkheden van Google Xi samen te stellen hulpmiddelen in de praktijk:

  • Using Data to Inform Human-Centered Design: pas principes uit het nieuwste Google Xi-onderzoek toe op de belangrijkste contactmomenten van elk deelnemerstraject en leer de best practices toe te passen.
  • Strategy Mapping: Develop Human Centered Design Solutions: vind barrières en obstakels en identificeer oplossingen met behulp van mensgerichte ontwerpprincipes. Zoek en vind de ​​strategische aanpak voor de toepassing van de nieuwste kaders van Google Xi.

Teamwerk vormt de kern van deze sessies'. Megan Henshall, Global Events Strategic Solutions Lead bij Google: “Om een ​​evenement echt succesvol te laten zijn, moet het de verbondenheid bevorderen, gemeenschap creëren en betekenis genereren. We nodigen evenementenprofessionals uit om hun ervaringen te delen en actieve medewerkers te worden in ons ontdekkingswerk, geworteld in inclusief ervaringsontwerp. Het doel is dat ze weglopen met de kracht om inclusieve ervaringen te vergroten en te accentueren die zowel aan menselijke als zakelijke doelstellingen voldoen.

IMEX CEO, Carina Bauer: “Naar schatting 1,3 miljard mensen – dat is 16 procent van de wereldbevolking – hebben een handicap, dus als evenementenontwerpers is het onze plicht om ervoor te zorgen dat de ervaringen die we creëren zo inclusief mogelijk zijn. Het is een uitdagende evenwichtsoefening om een ​​boeiende ervaring te bieden die voor iedereen werkt, wanneer de individuele behoeften zo ongelooflijk gevarieerd zijn. We weten dat de Google Xi-gemeenschap op dit gebied grote vooruitgang heeft geboekt en hun eigen vorm van samenwerkend leren zal zeker tot inzicht en actie onder onze deelnemers leiden.”

Google Xi werd in 2021 gelanceerd en bracht een multidisciplinaire coalitie van experts samen om de kloof te overbruggen tussen neurodivergerende ervaringen en praktische acties die ontwerpers van evenementen en ervaringen kunnen ondernemen om meer gastvrije en inclusieve omgevingen te creëren.