Efficiëntieslag reserveren zakelijke bijeenkomsten

Please ask m is een nieuwe start-up die de zakelijke hospitality sector wil digitaliseren en efficiënter wil maken. Het Rotterdamse bedrijf ontwikkelt software die vergader- en hotelaanvragen automatisch verwerkt. Dit maakt de afhandeling van reserveringen en aanvragen efficiënter en bespaart de medewerkers veel tijd.

Hotels en congrescentra hebben een dagtaak aan de aanvragen voor congressen en vergaderingen. Het verwerken hiervan via telefoon en e-mail is mensenwerk - met een lange responstijd. De software van Please ask m, genaamd m, fungeert als boekingsassistent en neemt het werk van medewerkers die reserveringen verwerken grotendeels uit handen. M leest traditionele communicatie zoals e-mail door middel van artificial intelligence en kan zelfstandig reserveringen verwerken en offertes opstellen. Hotelmedewerkers kunnen daardoor hun volle aandacht weer richten op de gasten.

Charlotte Krist, Co-founder, Growth & Strategy Manager: "Wij hopen dat het automatiseren van reserveringssystemen ervoor zorgt dat medewerkers meer tijd kunnen vrijmaken voor hun gasten. De lancering van m komt op een goed moment: nu de coronamaatregelen zijn versoepeld, verwachten we dat hotels en congrescentra te maken gaan krijgen met een forse toename van aanvragen. Bovendien is het in de branche momenteel een uitdaging om personeel te vinden. Hopelijk kan met de software een deel van het werk worden opgevangen."

Please ask m is gevestigd in Rotterdam en wordt gerund door Charlotte Krist, Christel Schuurman en Terry Spoon. Please ask m vloeit voort uit Michiel, het softwaresysteem dat Postillion Hotels eerder ontwikkelde. Als nieuwe start-up opereert Please ask m volledig gescheiden van de hotelketen. Op die manier wordt de techniek voor de gehele hospitality branche toegankelijk gemaakt en op de juiste manier verder doorontwikkeld.