DigitalDay groot succes, bijna 3000 deelnemers ingelogd

DigitalDay, het eerste én grootste digitale evenement om te ervaren wat er online allemaal mogelijk is voor de evenementenbranche, was afgelopen donderdag met bijna 3.000 deelnemers een groot succes. Dat er zoveel animo was, laat zien dat de branche staat te springen om weer aan de slag te gaan.

Deelnemers aan DigitalDay konden gedurende drie uur een uitgebreid programma bijwonen met verschillende sprekerssessies van sprekersbureaus Bookingworldspeakers.com, Quality Bookings en Despreker.nl. Joseph Oubelkas viel op met zijn indrukwekkende verhaal over zijn onterechte gevangenisstraf in Marokko, en ’s werelds beste Obama-impersonator ging in gesprek met de Saroo Brierley, hoofdpersoon uit de Oscarfilm Lion. Typhoon sprak rake woorden over de universele kracht van flow en verbinding en met de innovatieve Tin Men & the Telephone app componeerden de bezoekers als afsluiting het geluid van DigitalDay.
 
De liefde voor het vak straalde ervan af

Voor bezoekers was het aangenaam switchen tussen de verschillende inhoudelijke sessies. Ook een verblijf in de lobby, waar dagvoorzitter Sophie van Hoytema de verschillende sprekers nog even kort aan de tand voelde en Dames Draaien Door voor een feestje zorgen, was het aangenaam verblijven.
De netwerkcaroussel – een netwerktool waar je plotseling één op één met een bekende óf een vreemde in gesprek werd gebracht, was een groot succes en zorgde voor waardevolle nieuwe contacten. De livechat bleef gedurende de drie uur dat het evenement duurde continu doorgaan met opmerkingen, vragen en aanbevelingen.
De reacties van de aanwezige branchegenoten waren enthousiast: ‘Ik zie zo veel bekenden! Heerlijk om elkaar hier weer te treffen.’ ‘Wat een energie, ik word hier blij van!’ Andere aanwezigen zagen eindeloos veel kansen en aanknopingspunten voor verbinding en interactie. ‘Nu kijken hoe we dit naar onze opdrachtgevers kunnen brengen: dat dit een hele goede weg is voor grootschalig bereik!’ Joris Bots van EventSummit: ‘Dit was nieuw en spannend. We hebben goed laten zien dat hybride evenementen een toevoeging kunnen zijn naast een live evenement.’

Experimenteren, testen en veranderen

Bij de paneldiscussie van #Rondjevandezaak over de 1,5 metercultuur schoof ook Denis Doeland (DDMCA) aan. ‘Experimenteren, testen en veranderen’ zijn volgens hem de toverwoorden voor een succesvolle hybride toekomst. Sluit je daar vervolgens bij aan met een waardevolle inhoud, dan heb je goud in handen. Ook Livecommunity-producer Nicole ziet absoluut toekomst in het organiseren van hybride evenementen: ‘Het is geen vervanging maar een ad on. Je zult zien dat mensen die een evenement anders niet zouden kunnen bijwonen virtueel wel aanschuiven. Bovendien zie ik het als de perfecte marketingtool voor je volgende evenement. Was het digitale evenement een succes? Dan schuif je zeker aan bij de live versie!’

Adrenaline

‘Het voelde echt als live’, zegt Stefan Heerholtz van High Profile Events vanuit de lobby bij Felix Meritis, één van de locatie van waaruit het virtuele evenement gestreamd werd. ‘Dezelfde adrenaline. Wat een energie kwam er los! Iedereen heeft nu volgens mij gezien dat we er helemaal klaar voor zijn.’ Arjen Lemstra van EventSummit: ‘Ik ben best een beetje trots. We hebben een waanzinnig evenement neergezet en aan de markt laten zien wat er wél nog kan.’