De evenementen van nu vragen een groot aanpassingsvermogen

'The Power of Partnerships' bij Association Focus

Evenementprofessionals kwamen aan de vooravond van IMEX Frankfurt bijeen bij Exclusively Corporate voor gespecialiseerde onderwijssessies. Exclusively Corporate, gehouden in Melia Frankfurt City, was bedoeld om planners van zakelijke evenementen de kans te geven om hun collega’s uit andere branches te ontmoeten. Met een frisse blik kijken naar hun meetings en evenementen te kijken, passend bij de steeds veranderende behoeften van de deelnemers.

Sonia Cuchillo van de Europese Centrale Bank: “Deelnemers willen het meeste uit hun tijd op een evenement halen, of het nu gaat om nieuwe contacten, nieuwe lessen of persoonlijke ontwikkeling. Onze klanten hebben terecht hoge verwachtingen en wij willen ons best doen om deze waar te maken. Het kan echter een uitdaging zijn om nieuwe, creatieve oplossingen voor klanten te bedenken als we moeten werken volgens gedefinieerde parameters, met beperkingen op het gebied van middelen en budget. Het zal interessant zijn om te zien hoe andere planners dit aanpakken.”

Exclusively Corporate, gehouden in Melia Frankfurt City, was bedoeld om planners van zakelijke evenementen de kans te geven om hun collega’s uit andere branches te ontmoeten. De deelnemers vertegenwoordigden meer dan 25 verschillende landen en brachte. Uit een onderzoek in de zaal bleek dat de planners via verschillende routes de branche waren binnengekomen, met officiële kwalificaties variërend van marketing, toerisme en personeelszaken. Wat ze op dit moment allemaal gemeen hebben, zijn beperkte middelen en budgetten, samen met een hoge werkdruk.

Een van de sessies ging hier dieper op in: How to beat burnout werd georganiseerd door Grateful Lemon-oprichter Mike Ford. “De hoeveelheid rust die we buiten het werk kunnen hebben, heeft een directe invloed op onze professionele prestaties. Er is een duidelijk verband: fysiek, mentaal en emotioneel. We moeten leren de dans tussen stress en herstel onder de knie te krijgen.”

'Burn-out is een heel reëel probleem'

Deelnemer Felipe Perez Henao van Digital Bank was het daarmee eens: “Burn-out is een heel reëel probleem. Het is verleidelijk om overal ja op te zeggen, maar het is moeilijk om dat te verwezenlijken met de huidige middelen. Het ontwikkelen van nauwe werkrelaties met onze partners helpt echt om dit aan te pakken. Velen uit ons netwerk verlieten de sector tijdens de pandemie, dus we concentreren ons nu op het ontwikkelen van banden met de nieuwe gezichten die de sector betreden.”

Duurzaamheid is ook een van de onderwerpen die planners nauw aan het hart liggen. Farah Bhatti van PwC Middle East: “Ik wil graag meer leren over duurzame evenementen en hoe je een sterke erfenis kunt koesteren – het is belangrijk voor het milieu. Het is een kernwaarde voor mijn land, vooral omdat ik vorig jaar de COP 28 organiseerde.”

Het leveren van een positieve impact op de planeet stond ook op de agenda van Association Focus, georganiseerd in samenwerking met ICCA, AC Forum en ASAE.

Evelyn Mansutti van de European Association of Nuclear Medicine legt uit: “Duurzaamheid is een uitdaging. Elk jaar introduceren we nieuwe initiatieven. We zijn begonnen met het meten van de CO2-uitstoot, maar we hebben nu nieuwe ideeën nodig over hoe we onze evenementen duurzamer kunnen maken.”

Jose Luis Mira Mira, UPEI - The Voice of Europe's Independent Fuel Suppliers, voegde hieraan toe: “We leven in een tijdperk waarin we allemaal over de hele wereld met elkaar verbonden zijn, maar soms kunnen we overweldigd worden door de hoeveelheid informatie die we ontvangen. Onze grootste hindernis is het overbrengen van onze kernboodschappen en het vergroten van het bewustzijn van het belang van duurzaamheid en de transitie naar groenere energieoplossingen.”

AI kan planners helpen bij het communiceren van kernboodschappen, zoals Veemal Gungadin, CEO van Gevme, uitlegde in zijn sessie: AI: Kunstmatige intelligentie ontmoet associatie-impact . "Beschouw generatieve AI als je nieuwe brainstormpartner", zei hij. "Het kan die vervelende eerste concepten van e-mails, presentaties en voorstellen aan, waardoor je tijd vrijmaakt voor echt strategisch werk. AI zal je creativiteit niet vervangen, maar het is een ongelooflijk krachtig hulpmiddel om de vroege stadia van het creëren van inhoud te stroomlijnen”.

Deelnemer Jasenko Selimovic van de Medische Academie van Wenen zei: “We gebruiken momenteel AI voor onderzoek, maar we staan ​​aan het begin van onze reis. Mensen weten nog steeds niet genoeg over AI en de voordelen die het kan bieden. Er is meer onderwijs nodig voordat we het op de juiste manier kunnen gaan gebruiken.”

Association Focus werd gesponsord door Amsterdam Convention Bureau en vond plaats in het Sheraton Frankfurt Airport Hotel. Exclusief Corporate werd gehouden in Melia Frankfurt City.