CitySense: ‘We add sense to your story’

Dimitri Chalos

Donderdag 25 mei aanstaande onthult het Utrechtse CitySense haar nieuwe locatieconcept: FOCUS ON.OFF. Dat gebeurt tijdens het 10-jarig jubileumevent. Na een jaar aan voorbereiding wordt de re-styling en re-branding van de evenementenlocatie CitySense met het grote publiek gedeeld. Initiatiefnemer Dimitri Chalos brengt het gedachtegoed, ‘we add sense to your story’, van hem en zijn team hiermee tot leven. CitySense gelegen aan de St. Jacobsstraat in Utrecht opent vanaf 15:30 haar deuren voor de openbare kick-off met aansluitend een besloten jubileumfeest.

Na 10 jaar succes en vele spraakmakende events voor uiteenlopende opdrachtgevers is het in 2022 tijd het oude concept van CitySense onder de loep te nemen. Past het nog bij de huidige tijdsgeest en dient het nog het doel? Welk doel is dat eigenlijk? Tijdens een brainstorm- en strategiesessie ontstaat de vernieuwde positionering en het eventconcept van CitySense: FOCUS ON.OFF. Hiermee wordt een extra dimensie toegevoegd aan de al multifunctionele locatie, inzetbaar voor met name zakelijke events en groepen tot 350 personen. Oude elementen zoals het de 20 meter brede ‘immersive screen’ worden in het nieuwe concept verwerkt en nieuwe elementen die gasten bewust helpen focussen en ontspannen worden toegevoegd. Er wordt verdieping aangebracht in het gedachtegoed waar CitySense haar bestaansrecht aan ontleent. Zo ontstaat het nieuwe concept én de pay-off waarin alles samenkomt: ‘We add sense to your story’.

Dimitri Chalos: ‘Het vernieuwde locatieconcept FOCUS ON.OFF gaat zowel fysiek als emotioneel van grote toegevoegde waarde zijn op alle toekomstige events die we in CitySense organiseren. Wij verhuren al jaren niet meer ‘gewoon’ vierkante meters. Waar nodig nemen we de hele organisatie uit handen. Maar voor de generaties van nu is veel meer nodig, zo zien wij. Die worden overspoeld met prikkels, to-do lijstjes en hoge verwachtingen. Met alle gevolgen van dien. In een wereld waar triggers ons om de oren vliegen en we continue worden weggehaald bij wat belangrijk is, draaien wij het om; negatieve triggers zoals afleiding van buitenaf worden geëlimineerd en positieve triggers in de vorm van gimmicks en entertainment worden op een speelse en subtiele manier toegevoegd. Hiermee wordt een omgeving gecreëerd waar men bewust kan ‘zijn’ en waar momenten van focus en ontspanning in balans zijn. Kleine details zorgen voor een glimlach en herinnering voor het leven.’

Als horeca- en eventexpert drukt CitySense hiermee een stempel op het huidige landschap van evenementenlocaties. ‘Natuurlijk blijft excellente service en een gastvrij team van belang maar dat hebben we hier gelukkig goed voor elkaar. Daar knijp ik iedere dag mijn handen voor dicht. Juist daardoor kunnen we die extra stap zetten en onze opdrachtgevers en gasten geven wat ze écht nodig hebben. Of het nu gaat om een brand event, business event, een dinershow of bedrijfsfeest; het doel van onze opdrachtgevers zetten we heel bewust op nummer één. Welk doel dat ook is: plezier maken, kennis delen, dankbaarheid tonen, iets vieren, leuk of juist moeilijk nieuws delen. Het overbrengen van de juiste boodschap is ons belangrijkste doel. Met het FOCUS ON.OFF concept zorgen we voor optimale bewustwording en extra beleving’, aldus Dimitri.

Wil jij het nieuwe CitySense ervaren en de onthulling bijwonen? Meld je aan voor de kick-off op donderdag 25 mei 15:30 tot 17:30 uur bij CitySense aan de St. Jacobsstraat in Utrecht. Stuur een e-mail naar jubileum@citysense-utrecht.nl om je aan te melden.