Boekkeuze: De rommelige theedoos en 131 andere tips

Excellente service zit hem meestal in de details. Een glimlach, het juiste woord, dat ene dingetje waardoor je klant zich speciaal voelt. De kunst is om daar oog voor te hebben. Organisatie-adviseur Ronald Koopman ziet die details en heeft er 132 op een rij gezet in een inspirerend boek. Zoals de theedoos die met een glimlach wordt gebracht en een puinhoop blijkt te zijn.

‘Veel organisaties willen voor hun klanten het ware geluk’, zegt Koopman, die in het dagelijks leven adviseert in klantgericht organiseren. ‘In bijna elk koers- of beleidsplan staat dat de dienstverlening écht klantgerichter en resultaatgerichter moet. Een mooie ambitie, maar in de praktijk blijkt het een lastige opgave. Want het ware geluk zit vaak in de details. En hoe krijg je je mensen zover dat ze oog hebben voor de rommelige theedoos?’

‘In Theedozen en olifantenpaadjes geef ik best practices, verrassende toepassingen en scherpe inzichten. Vaak met zelfgemaakte foto’s en uit eigen ervaring als klant. Ik geloof dat de inspiratie voor het grijpen ligt als je ervoor openstaat en goed om je heen kijkt. En als een ander je een spiegel voorhoudt met beeldende inspiratietips. Je gaat je afvragen: hoe staat het met onze theedoos?’

Het is een praktisch boek geworden.  Koopman: ‘Natuurlijk heb ik er stiekem alle bekende aspecten van klantwaarde en klantbeleving in gestopt. Maar het is vooral een inspiratieboek geworden waarmee je je team kunt meekrijgen om anders te kijken naar je dienstverlening en meer aandacht te hebben voor de details.’

Ronald Koopman is organisatieadviseur en expert in klant- en resultaatgericht organiseren. Hij ondersteunt organisaties succesvol bij het verbeteren van hun klant- en resultaatgerichtheid waardoor ze enthousiaste klanten en betere bedrijfsresultaten krijgen.