AIM Group International in de prijzen bij de Eventex Awards

Zes prijzen voor AIM Group International bij de Global Eventex Awards, de wereldwijde wedstrijd voor projecten die opvallend presteren in de meetingindustrie. AIM Group International wordt geroemd als organisatie die in korte tijd belangrijke grenzen kan overwinnen door creativiteit en innovativiteit. Hiermee geeft zij aan hoe creatieve de meetingindustrie zich heeft ontwikkeld het afgelopen moeilijke jaar.

Zij heeft zich onderscheiden door haar grote inzet om in 2020 tijdens een pandemie evenementenformats te innoveren in innovatieve, hybride en digitale projecten. Hiermee is zij een sterke partij op het gebied van betrokkenheid, netwerken, communicatie en kennisuitwisseling.
AIM Group International ontving zes prijzen : drie gouden, twee zilveren en één bronzen bij de Global Eventex Awards. De winnaars werden gekozen uit 561 projecten die door 37 landen over de hele wereld werden gepresenteerd.

De AIM Group won de volgende prijzen:

  • Gold Prize - Association Meeting: Travelling with ICARE.
  • Gouden prijs - Virtueel netwerkevenement: AIM Christmas Party.
  • Gouden prijs - Virtueel toernooi: SIR Run virtuele marathon .
  • Zilveren Prijs - Educatief Evenement: Reizen met ICARE .
  • Zilveren Prijs - Virtuele Verenigingsbijeenkomst: Met open armen… bij FIMP House.
  • Bronze Prize - Virtual Gamified Experience: AIM Christmas Party.

“We zijn erg trots op deze onderscheidingen omdat ze allemaal betrekking hebben op projecten die worden uitgevoerd met nieuwe middelen, hybride of volledig virtuele evenementen, die aantonen dat we in staat zijn te reageren op de ernstige crisis waarmee de evenementenindustrie in 2020 werd geconfronteerd. Onze grondige kennis van de dynamiek van evenementen in combinatie met onze creatieve flair betekende dat we originele en effectieve oplossingen voor onze klanten ontwierpen ”, zegt Patrizia Semprebene Buongiorno , Vice President AIM Group International.

Travelling with ICARE was een Italiaanse samenwerking op medisch gebied met de AIM Group waarmee het statische congresconcept werd doorbroken door een reizend hybride evenement te creëren met een vrachtwagen met een pop-up ontmoetingsruimte en opnamestudio. Hiermee werden de 'bezoekers' bezocht in plaats van bezoekers die naar het congres toe moesten reizen wat tijdens de pandemie niet tot nauwelijks mogelijk was.

 

Sociale ontmoetingen zijn belangrijk tijdens vakanties of feestdagen voor het bedrijfsleven. Om de afstand voor dit soort bijeenkomsten te overwinnen heeft AIM Group alle betrokkenen voor een kerstfeest betrokken via een virtueel platform met avatars en diverse netwerkactiviteiten. Zo konden de deelnemers toch met elkaar chatten in groepen en zich vrij door de virtuele ruimte bewegen waarbij het ook mogelijk was om groepsselfies te maken en zelfs samen te dansen.

Ook bleek een virtuele marathon voor reuma een groot succes.

Voor het jaarlijkse congres van de Italiaanse Federatie van Kinderartsen , met open armen ... bood FIMP House een unieke en ongekende ervaring voor een medisch-wetenschappelijk congres, waarbij een volledig digitaal evenement werd omgevormd tot een innovatieve manier van samenkomen in een 3D-omgeving.