Gouden Giraffe Event Awards

20 april 2021 tot 21 april 2021
Online

Een giraffe steekt zijn nek uit om de sappigste bladeren te vinden in de boomtoppen en tussen het struikgewas. De Gouden Giraffe is op zoek naar de bedrijven/bureaus die hun nek uit steken. Die durven door middel van beleving en een live moment zichzelf te vermarkten of hun boodschap te communiceren.

Historie

De Gouden Giraffe beloont al sinds 1994 bedrijven en bureaus die hun nek uit steken, en door middel van beleving en een live moment zichzelf durven te vermarkten om een boodschap te communiceren. Na afloop van de laatste editie van de Gouden Giraffe (in april 2013), kondigden de oorspronkelijke initiatiefnemers van de Gouden Giraffe, brancheorganisatie CLC VECTA en High Profile Events, aan zich te gaan herbezinnen, met de markt in overleg te gaan en daaropvolgend een nieuw concept te ontwikkelen. In EventBranche.nl, het multimediale kennisplatform in de evenementenbranche, vonden zij de partij die de award weer nieuwe leven in kon blazen.

De vernieuwde Gouden Giraffe Event Awards manifesteren zich als impact award. De prijs voor de beste zakelijke evenementen van Nederland gaat op zoek naar winnaars in 6 categorieën. Het draait allemaal om de effectiviteit. Natuurlijk spelen creativiteit, innovatie, duurzaamheid en originaliteit ook een rol in de jurering, maar onderaan de streep telt boven alles één ding: welke meerwaarde had het event voor het opdrachtgevende bedrijf (of organisatie)?

Learn from the Best: 20 en 21 april 2021

​Alle ingeschreven cases presenteren hun live communicatie en/of experience marketing project. Dit gebeurt in samenwerking met NetworkTables. Daar kun je dus online bij zijn en je laten inspireren door de allerbeste evenementen van Nederland.

Bekendmaking genomineerden: Gouden Giraffe Drive Thru 30 april 2021

'We kijken niet naar wat er niet mag. Maar bedenken wat er wel kan.'

Ook dit jaar brengen wij een ode aan de creativiteit, effectiviteit en vindingrijkheid van ons vak. Als steun in de rug naar alle mensen én bedrijven die onverminderd blijven geloven in de kracht van live communicatie. Alle deelnemers, alle ingezonden cases, worden die dag op tijdsloten uitgenodigd om richting DeFabrique te komen. Op veilige afstand van elkaar gaan 'deelnemers' vervolgens de Gouden Giraffe Drive Thru in, in hun eigen bubbel: de auto. In hun rit door De Fabrique in Utrecht komen ze onderweg te weten of ze tot de genomineerden van de Gouden Giraffe Event Awards behoren. 'Het is zo ongelooflijk mooi hoe we in deze lastige tijden samen de rug rechten en de nek uitsteken. Dus dat het jarige XSAGA (20 jaar) als conceptbedenker en DeFabrique als locatie van de Drive Thru hier vol in mee gaan, biedt ons gehele vak de mogelijkheid letterlijk het podium te pakken, de rug te rechten en de nek uit te steken', aldus een dankbaar en trots organisatie-team van de Gouden Giraffe. 

LET OP: de Drive Thru is alleen voor ingeschreven cases! En dus niet toegankelijk voor publiek ivm de maatregelen en restricties