Laatste nieuws
 
 
  Redactie  
 

De branchevereniging voor de event industrie, CLC-VECTA, maakt van haar ALV altijd een aantrekkelijk event, waar een inhoudelijke ledenvergadering van meestal een uur aangevuld wordt met voldoende netwerkmogelijkheden in een bijzondere setting.

Zo ook afgelopen dinsdag (14 mei) kwamen de leden bijeen in Lage Zwaluwe waar het Yacht Experience Grace Kelly, een varende evenementenlocatie van Constant in Beweging, lag afgemeerd. Voor de meeste leden de eerste keer dat ze al varende een ledenvergadering bijwonen op een stijlvol schip met een luxe, trendy interieur en ook vergadering technisch van alle gemakken voorzien.

De CLC-VECTA is springlevend

Tijdens de ALV, die voortvarend wordt geleid door voorzitter Erik-Jan Ginjaar, blijkt dat het bestuur flinke stappen heeft kunnen maken met de plannen die zij in januari heeft gepresenteerd. De betrokkenheid en nodige input van leden is groot en zorgt ervoor dat de vereniging springlevend is. Na alle formele agendapunten komen de diverse projecten aan bod:

Allereerst de ketenoptimalisatie waarbij als branche beter samen gewerkt gaat worden door vraag en aanbod sneller en efficiënter bij elkaar te brengen. Daarvoor is een nieuw 'platform' in de vorm van een website gemaakt waar nog verder functionaliteit en inhoud aan gegeven dient te worden. Deze informatie zal de komende maanden bij de leden worden opgehaald.

Vervolgens licht Vivi de Regt de vorderingen op het gebied van klant en ledenperspectief toe. Aan de hand van een hackathon zijn 3 belangrijke speerpunten naar voren gekomen: relevantie voor de eindklant; relevantie van het lidmaatschap; kennis en educatie. Op 12 september wordt al een inhoudelijk symposium georganiseerd met onderwerpen die relevant zijn voor de eindklant (congres- en eventmanager) en waar suppliers bij aan kunnen haken.

Het benchmark project is in ontwikkeling maar omdat de overheid daarbij betrokken is, vraagt dat iets meer tijd.

Voor wat betreft het project 'leven lang ontwikkelen' wordt in samenwerking met CELTH en diverse hogescholen gekeken naar de samenstelling van pakketten die aangeboden kunnen worden aan leden met de focus op midden en hoger management.

Bestuurslid Eline Deijs, Marketing en Communicatie, vertelt over de ambitieuze plannen voor een spraakmakend jaarevent, belangrijk voor de herpositionering van CLC-VECTA, waarmee aangegeven wordt dat de vereniging een autoriteit is in deze markt. De laatste donderdag in oktober 2019 wordt een dergelijk event neergezet. Voor 2020 wordt geprobeerd een hele grote naam naar Nederland te halen, vervolgens wordt gebrainstormd welke persoon dat dan wel moet worden.....

Een nieuwe naam voor CLC-VECTA

De branchevereniging is bezig met een herpositionering en daar hoort ook een nieuwe naam bij. Het blijkt dat de afkorting CLC-VECTA te weinig zegt wie we zijn en wat we doen (onvoldoende herkenning). Het bestuur heeft een nieuwe missie geformuleerd: 'Year around live ontmoetingen duurzaam laten groeien door ontwikkeling van de markt waarbij verbinding een heel belangrijk element is'. Kernwaarden: sparringpartner zijn voor elkaar en voor de markt; toekomstgericht; toonaangevend. CLC-VECTA wil de branchevereniging voor de event industrie zijn.

Aan vier studenten van de Hotel Management School Maastricht is vervolgens de opdracht gegeven een nieuwe naam te bedenken. Verfrissend om te zien hoe deze eloquente studenten met een uitgewerkt brand key model komen dat tot een nieuwe onderscheidende naam leidt. Over deze naam wordt vervolgens middels een interactieve sessie heftig gediscussieerd door de aanwezige leden, wat leidt tot voldoende input voor het bestuur om over de nieuwe naam verder na te denken om op de ledenvergadering in januari ter stemming aan de leden voor te leggen.

Verrassend programma

Inmiddels is de vergaderboot Grace Kelly aangekomen in Heusden, waar Constant in Beweging, al jaren lid van de CLC-VECTA, een verrassend en indrukwekkend programma op de wal aanbiedt. Een deel van de groep maakt met een rib een hele snelle tocht over het water naar de scheepswerf ("let op dat de zonnebrillen niet afwaaien"), terwijl het andere gedeelte per bus naar de scheepswerf rijdt (tijdens de terugweg wisselden de groepen). Getooid met bouwhelmen en stevig schoeisel aan de voeten wordt een bezoek gebracht aan de Blue Rhapsody, het indrukwekkende nieuwe schip van Constant in Beweging.

Blue Rhapsody voor high-end events

Niet voor te stellen dat dit event schip in aanbouw over 6 weken al haar eerste event aan boord heeft. Maar CEO Constant Geerling verzekert tijdens de indrukwekkende rondleiding dat dat zeker gaat lukken met zo'n 80 man die daar nu dagelijks aan de slag zijn met de afbouw. Op dit zeer luxueuze en bijzondere schip van 85 meter lang en bijna 12 meter breed is bijna alles mogelijk, zowel op technisch gebied (plug and play, liften voor auto's, piano's etc.) als op organisatorisch en culinair niveau. Ideaal voor congressen van 150 - 250 deelnemers en events tot max. 600 personen. Een unieke place-to-be voor nu en de komende 20 jaar!

Foto's: Seijbel Fotografie

©Redactie CongresWereld/MGM

Plaats op:
Datum: 14 juni 2019
Gerelateerde artikelen  
08-07-2019 Nieuws Varende eventlocatie Blue Rhapsody maakt hooggespannen verwachtingen waar
17-01-2019 Nieuws Ambitieuse plannen CLC-VECTA gepresenteerd tijdens nieuwjaarsbijeenkomst
16-12-2009 Nieuws CLC en VECTA samen verder
14-06-2019 Nieuws CLC-VECTA en CELTH starten onderzoek naar ontwikkelkansen voor professionals …
21-03-2018 Nieuws CLC-VECTA laat met vernieuwde website zien wie ze is en waar ze voor staat
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,34 seconden.