Nieuws  
 

Traditiegetrouw zoekt de redactie van CongresWereld rond deze tijd altijd naar inspirerende boeken die onder de kerstboom kunnen of als ebook in de vakantiekoffer meegaan. Dit keer weinig boeken uit het MICE vakgebied, maar wel wat titels die de nodige inspiratie geven om even uit de hectiek van alledag te komen. Mooi om als kadootje te ontvangen maar ook om weg te geven. Veel leesplezier!

De Verenigingsprofessional – Balanceren op inhoud, proces en relatie, Jeroen Pepers, Adriaan Vonk en Arjen van Gijssel

Werken als verenigingsprofessional, ga er maar aan staan. Je bent een schaap met niet vijf, maar met zes poten!
Maar in wat voor een wereld ben jij als verenigingsprofessional eigenlijk terecht gekomen? Wanneer doe je het daar goed? Wat moet je weten en kunnen, en hoe verdiep je je eigen vaardigheden om te komen tot ‘meesterschap’? De verenigingsprofessionals Jeroen Pepers, Adriaan Vonk en Arjen van Gijssel gaan in hun boek in op deze vragen. Het is een boek dat houvast geeft om te groeien in je werk. Geschreven door praktijkmensen voor praktijkmensen.
Info en bestellen


Retail - De digitale hysterie voorbij, Gino van Ossel

Dit boek is dit jaar door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2019.
Auteur Gino van Ossel presenteert hierin een praktische aanpak om als retailer of merk succesvol te zijn in digitale tijden. De jury roemt vooral het vernieuwende concept optichannel waarmee retailers op geheel eigen wijze een antwoord kunnen geven op de digitale uitdagingen. Het boek beschrijft op degelijke wijze waar de uitdagingen van omnichannel retail liggen en waarom het voor retailers bedrijfseconomisch lastig is hier concreet invulling aan te geven. De auteur blijft niet steken in vergezichten maar biedt realistische en pragmatische oplossingsrichtingen voor retailers en ook merken. De vele voorbeelden zijn herkenbaar en met de interessante checklists kan de lezer direct aan de slag.
Info en bestellen


Digital Marketing Fundamentals, from Strategy to ROI, Marjolein Visser, Berend Sikkenga, Mike Berry

Goede studieboeken zijn van groot belang voor zowel studenten die zich het marketingvak nog eigen moeten maken als voor de bijscholing van ervaren marketeers. Daarom heeft PIM een aparte prijs voor het beste marketing studieboek. Dit jaar is dat: 'Digital Marketing Fundamentals, from Strategy to ROI'. Dit boek blinkt uit doordat het een actueel en compleet overzicht geeft van het steeds verder groeiende digital marketing vakgebied.
Info en bestellen


Excelleren in service, Jean-Pierre Thomassen, Eric de Haan

Hoe maak je de omslag naar een uitzonderlijke serviceorganisatie die klanten en medewerkers blijvend weet te boeien en binden? Dit boek beschrijft de tien belangrijkste veranderingen die organisaties maken om duurzaam succesvol te zijn door te excelleren in service. Dit organisatorische omdenken gaat over het design van de dienstverlening, de strategie, bedrijfscultuur, innovatie en over de operatie.
Met ruim 120 praktijkvoorbeelden, twintig tools en twee scans is 'Excelleren in Service een robuuste roadmap om concreet en fundamenteel werk te maken van excellente klantgerichtheid, voorbij mooie woorden, ‘projectjes’ en goedbedoelde initiatieven. Het is daarmee ook een waardige opvolger van het boek Service Excellence dat in 2016 door verschillende vakjury’s in Nederland en België tot het beste Nederlandstalige marketingboek werd gekozen.
Dit boek is een must-read voor organisaties die excelleren in service de norm willen maken en de klantbeleving centraal willen stellen.
Info en bestellen


Extreem klantgericht = Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties, Danielle de Jonge

One size fits none. Zeker als het om klantgerichtheid en commercie gaat! Klanten verwachten exclusieve persoonlijke aandacht vanaf het allerprilste contact en willen onderdeel zijn van het hele commerciële proces, niet slechts het eindpunt. Ze zoeken naar bedrijven die maatschappelijke – ecologische en sociale – impact creëren. De klant van vandaag hecht grote waarde aan wederzijdse betrokkenheid. Dat vraagt om een eigentijdse aanpak van klantgerichtheid, acquisitie en relatiebeheer. Niks doen is geen optie!
Doing good voor klant en maatschappij: dáár ligt je onderscheidende kracht. In dit boek ontdek je hoe je een extreem klantgerichte aanpak ontwikkelt en je commerciële vaardigheden en technieken aanscherpt. Mét oog voor de zakelijke doelen van jouw bedrijf. Daniëlle de Jonge geeft je volop praktische tips om meteen toe te passen en komt met aansprekende voorbeelden ter inspiratie. Zo word ook jij zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk in alle opzichten!
Info en bestellen


Feitenkennis, Hans Rosling

Volgens Hans Rosling hebben veel mensen een verkeerd beeld van de wereld. Dit komt omdat we op eenvoudige vragen over wereldwijde trends systematisch de verkeerde antwoorden geven, zonder dat we dit in de gaten hebben. In ‘Feitenkennis’ lees je waarom dit gebeurt. In het boek worden niet alleen tien redenen gegeven voor ons verkeerde denken, maar komt Hans Rosling ook met een radicaal nieuwe verklaring. Erg interessant! En omdat er vele anekdotes en grafieken in het boek staan, kom je hier ook nog eens erg gemakkelijk doorheen.
Bill Gates noemt ‘Feitenkennis’ van Hans Rosling een van de belangrijkste boeken die hij ooit heeft gelezen. Dit is in feite al een goede reden om het boek eens te bestellen en zelf te lezen!
Info en bestellen

©Redactie CongresWereld/MGM

Plaats op:
Datum: 19 december 2019
Gerelateerde artikelen  
27-06-2019 Nieuws Boekentips voor de zomervakantie
05-11-2019 Nieuws Dit zijn de genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2019
13-12-2018 Nieuws Boekentips voor onder de Kerstboom
22-12-2016 Nieuws Boekentips voor onder de Kerstboom
23-10-2008 Nieuws Boekentip: Prachtige bijeenkomsten
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2020 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,71 seconden.