Nieuws  
 

Soms lijkt het erop dat een meetingplanner een kristallen bol nodig heeft. De werkzaamheden van een meetingplanner vragen om op trends en marktomstandigheden te anticiperen en dienovereenkomstig te handelen. Om aan dergelijke behoeften te voldoen, zien diverse buitenlandse planners die vooruitkijken naar 2020 verschillende knelpunten aan de horizon.

De belangrijkste zorg voor volgend jaar is mogelijkheid van een economische recessie of, althans, het begin van een verschuiving. Ondertussen maken anderen zich zorgen over een gebrek aan vooruitgang in de industrie in zowel groene praktijken als technologie, evenals een behoefte aan meer inhoud.

"Ik zie een neergang in de economie", zei Tracey Smith , uitvoerend directeur, van Senior Planners Industry Network . “Hoewel deze dip waarschijnlijk niet zo groot zal zijn als de recessie in 2008, zijn er stappen die bedrijven en planners kunnen nemen om de effecten te compenseren. Ford Motor Co, bijvoorbeeld, versterkten hun advertenties tijdens de recessie en hadden hun beste jaren ooit. Terwijl de meeste bedrijven terugvallen op reclame en promotie in moeilijke tijden, doen degenen die meer investeren het meestal goed".

Ze voegde eraan toe: "Dezelfde filosofie kan worden toegepast op meetings en events. Het handhaven van bijeenkomsten, zelfs een goedkopere versie, houdt een bedrijf of vereniging in de hoofden van zijn klanten / leden. Mensen moeten weten dat je er nog steeds bent en beschikbaar bent voor hen".

Smith zei verder: “Studies tonen aan dat een bedrijf zeven contactmomenten met een klant moet hebben om hun aandacht te trekken en te houden. Als een organisatie zijn marketingbudget verkleint, inclusief dat van de meetings, zal het bedrijf of de vereniging minder van die contactmomenten hebben".

De wereldwijde accountmanager Lauralee Shapiro van ConferenceDirect, merkt tekenen van bezorgdheid bij hotels.

"Ik zie de slinger beginnen te slingeren," zei ze. “In 2009 of 2010 ontving ik dagelijks e-mails van alle soorten accommodaties met aanbiedingen; ze schreeuwden gewoon om business. De afgelopen vijf of zes jaar kon je niets van hotels krijgen, maar nu begin ik de e-mails weer te zien".

Meer specifiek verklaarde Shapiro: “Ik zie behoefte aan data en aanbiedingen van extra concessies op basis van het totale aantal gecontracteerde kamernachten bij het verder boeken. Ik weet niet of we terug zullen komen naar waar we in 2010 waren, maar 2021 ziet er nog open uit voor veel hotels".

Toch lijkt de industrie als geheel optimistisch over haar groei. Volgens de 2020 Global Meetings and Events Forecast van American Express Meetings & Events verwachten meetingplanners in Noord-Amerika een toename - zij het een bescheiden - van 1,6 procent.

Upticks worden ook voorspeld voor volgend jaar door organisatoren in andere delen van de wereld. De regio Azië-Pacific verwacht een toename van 1,3 procent terwijl de meeting professionals in Europa een toename van 2,1 procent verwachten.

Ondertussen merken sommige organisatoren 'getreuzel' in de industrie als het gaat om groene vergaderingen. Sarah Shewey , CEO en oprichter van Happily, een netwerk van meer dan 50.000 freelance vergader- en evenementenplanners: “We zijn zeer bezorgd dat de eventindustrie nog steeds niet op grote schaal duurzame praktijken heeft geïmplementeerd. We zien nog steeds overal plastic waterflessen, voedselverspilling. Medewerkers vliegen nog steeds in productieteams in plaats van te werken met de lokale bevolking".

"Om dat tegen te gaan zullen we onze betrokkenheid bij duurzaamheid opvoeren door van onze freelance eventmanagers te eisen dat ze onze duurzaamheidsbelofte ondertekenen. En we zullen een deel van onze winst investeren om leveranciers voor duurzaamheid op te leiden. Leveranciers moeten worden getraind".

Shewey zei ook dat ze "leveranciers wil laten zien dat technologie hen kan helpen efficiënter en minder verspillend te zijn".

Dat is een bericht dat Mariska Kesteloo , oprichter van World of MICE en president, Meeting Professionals International Belgium , ook wil overbrengen. “De grootste uitdaging die ik voor 2020 zie, is de digitale kloof. Congresbureaus, hotels en andere leveranciers zijn niet aangepast aan de 21e eeuw als het gaat om digitalisering. We werken nog steeds op een erg ouderwetse manier".

Bron: meetingspotlight.com



Plaats op:
Datum: 26 november 2019
Gerelateerde artikelen  
12-09-2019 Nieuws Positieve vooruitzichten voor de meetings- en eventsbranche in 2020
18-10-2018 Nieuws Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019
12-12-2011 Nieuws AMEX Meetings Forecast : Meer meetings in 2012
08-12-2011 Redactie AMEX Meetings Forecast : Meer meetings in 2012
24-10-2013 Redactie Lichte daling meeting bestedingen in Europa in 2014
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,68 seconden.