Nieuws  
 

Evenementenbureau Obsession is bezig met een herpositionering van het bureau om daarmee meer impact in een veranderende wereld te kunnen maken. 

Gerben Plasmeijer geeft antwoord op de vraag waarom het bureau een nieuwe weg is ingeslagen:

“De organiserende rol van eventbureaus is een vanzelfsprekendheid geworden. En terecht. We kunnen en mogen onszelf niet langer onderscheiden als partij die ervoor zorgt dat een conferentie, jubileum of bijeenkomst goed geregeld wordt. Het blijft belangrijk en vormt de basis van wat we doen, maar onze échte toegevoegde waarde ligt op strategisch, creatief en procesmatig vlak.”

Strategische communicatie

“We zijn events gaan zien als een onderdeel van strategische communicatie, waarmee we onze opdrachtgevers helpen hun doelstellingen te bereiken. En die vraagstukken liegen er niet om in een wereld die steeds verder verknoopt is. Klimaatissues. Nieuwe vormen van mobiliteit. Manieren om als groot bedrijf innovatief en vernieuwend te blijven. De toekomst van werk tastbaar maken. Maar ook stilstaan bij successen. Kernwaarden tot leven wekken en zorgen dat iedereen blijft aangehaakt.”

Live raakt bredere context

“Een evenement biedt daarbij een uitgelezen kans om te peilen wat er speelt, ideeën op te halen en samen met klanten en stakeholders tot nieuwe inzichten te komen”, stelt Gerben. Waarom? “Omdat het LIVE is! Omdat de kracht van de persoonlijke ontmoeting dan het best voelbaar is. Dát zorgt voor impact die verder gaat dan de dag zelf. Meetbaar, duurzaam en ingebed in een bredere context. Een eventconcept presenteren wij dus hand in hand met een plan voor de uitvoering, de communicatie eromheen en als dat nodig is, woordvoering en media.”

Strategische doeners

“In de afgelopen jaren zijn we meegegroeid met die ontwikkelingen. De vragen zijn groter en complexer geworden. En we geven er niet alleen een antwoord op. We hebben een visie en bureaustructuur ontwikkeld op basis van deze ervaringen en inzichten. Daarom werken we nu vanuit vier disciplines. Strategie. Advies. Creatie. Projectmanagement. De gelaagdheid van onze dienstverlening sluit aan bij de gelaagdheid van de maatschappij.”

Van visie naar vorm

“Vroeger kwamen we via de organiserende as bij een opdrachtgever binnen. Tegenwoordig zitten we aan tafel als strategisch eventpartner, die een heel team kan leveren om antwoord te geven op een bepaalde vraag. Dat vereist denkkracht, creatiekracht en vooral ijzersterk projectleider- en eigenaarschap om de lijn van strategie naar uitvoering met gevoel voor verhoudingen uit te zetten en te bewaken. Van visie naar vorm, noemen wij dat. Het is een van de pijlers van onze nieuwe positionering die we na de zomer in volle glorie onthullen. Stay connected!”

Begin september wordt de nieuwe website gelanceerd en de nieuwe naam bekend gemaakt.

Plaats op:
Datum: 18 juli 2019
Gerelateerde artikelen  
19-12-2017 Nieuws Obsession werkt samen met bol.com, Royal Schiphol Group en RDW
29-11-2016 Nieuws Obsession introduceert Event Credits
13-11-2015 Nieuws Ahoy Rotterdam lanceert begin 2016 nieuwe huisstijl
28-06-2008 Nieuws Exclusieve masterclasses Live Communicatie bij Obsession
15-09-2008 Nieuws PartyPeople wordt PPeople
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,63 seconden.