Nieuws  
 

Na een spannende halve finale kunnen van de vijf hotelmanagementteams er maar drie naar de finale. De jury koos unaniem voor de onderstaande drie, die op 14 juni door de jury worden bezocht. De winnaar wordt 20 juni bekendgemaakt.

Vijf hotelmanagementteams presenteerden zichzelf in de Heineken Experience in Amsterdam aan de jury tijdens de halve finale van de Dutch Hotel Award 2019, slechts drie kunnen door naar de finale. Elk team moest zich middels een power pitch presenteren, waarbij invulling moet worden gegeven aan het thema Het succes van Morgen.

De vijf bedrijven lieten zien volop in beweging te zijn. Het succes van morgen loopt als een rode draad door de strategische visie van alle bedrijven in de halve finale. ‘Niet vanwege het feit dat het dit jaar het thema is van de award, maar simpelweg omdat de meeste hoteliers zich realiseren dat stilstand achteruitgang betekent en dat de concurrent heel erg wakker is’, ziet initiatiefnemer van de Dutch Hotel Award Francesco Monaco.

Dit zijn de finalisten (in willekeurige volgorde):

Blooming Hotel in Bergen
Jaz Hotel in Amsterdam
Guest House Hotel in Kaatsheuvel

De juryoordeel over de finalisten:

Blooming Hotel heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Met een strak gemonteerde film liet Blooming zien waar ze voor staat. De jury is enthousiast over het feit dat er ondanks het invoeren van hervulbare doppers een ton werd ingeleverd op drankomzet en een ton werd geïnvesteerd in de doppers, toch een positief resultaat overbleef en een bijdrage is geleverd aan het verkleinen van het plastic afval. Voor veel duurzame initiatieven wordt de samenwerking met andere gezocht. Er is veel aandacht voor mvo en er wordt via leermeester geïnvesteerd in de toekomst. Ieder jaar worden 10 tot 15 jongeren via BOL of BBL opgeleid door leermeesters in het hotel.

Jaz Hotel liet op het podium meteen zien wie ze zijn door met een dj op te komen: een lifestyle hotel waar muziek centraal staat. Medewerkers worden bandleden genoemd en ze zijn ‘off beat, maar in tune’. Het hotel was 1 jaar na opening al winstgevend en heeft een gastrating van 8,7. Het hotel bruist, is hip en gericht op millennials. Medewerkers kunnen zijn wie ze zijn en groeien op het vlak dat ze zelf willen. Er wordt veel gebruik gemaakt van moderne technologie en via apps en social media blijft het hotel voortdurend in contact met haar gasten.’

Het managementteam van het Guest House Hotel komt met sloffen het podium op om te demonstreren dat gasten en medewerkers, zich altijd thuis moeten voelen in het hotel. Het managementteam daagt zichzelf iedere dag uit of genomen beslissingen nog wel passend zijn. De gast is altijd belangrijker dan het proces. Zo krijgen alle gasten altijd een handgeschreven welkomstkaartje. Het hotel maakt gebruik van moderne technieken als een virtual assistant, rooster apps, review manager en power BI zodat medewerkers meer tijd hebben voor de gasten.

Plaats op:
Datum: 11 juni 2019
Gerelateerde artikelen  
11-05-2010 Nieuws Congresbedrijven bij laatste vijf Dutch Hotel Award
12-05-2007 Nieuws Nog drie kandidaten over voor Dutch Hotel Award 2007
22-04-2013 Nieuws Tien hotels genomineerd voor Dutch Hotel Award
18-05-2018 Nieuws De drie finalisten van de Dutch Hotel Award 2018 zijn bekend
25-04-2007 Nieuws 10 Genomineerden voor Dutch Hotel Award
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,72 seconden.