Nieuws  
 

Millennials zijn door hun groeiende koopkracht en aanzienlijke absolute en relatieve aantallen (in 2025 zo’n 75 procent van de wereldwijde beroepsbevolking) een doelgroep die bedrijven niet kunnen negeren. Maar hoe bereik je deze geëngageerde, individualistisch ingestelde, tech-minded consumenten? Wie de goodwill van millennials wil winnen, kan niet zonder een weloverwogen strategie.

Aaron Frank, als auteur en spreker verbonden aan de Singularity University, en Marc Teerlink, bij SAP Global Vice President voor Intelligent Enterprise Solutions en Artificial Intelligence, geven tips via managersonline.

Hieronder een verkorte versie van de tips. Voor het volledige artikel lees hier.

1. Houd de doelgroep breed via interne start-ups
Het is lastig om zowel millennials als oudere doelgroepen te bedienen. Een goede oplossing zou het oprichten van een start-up voor afwijkende doelgroepen.

2. Zorg voor voldoende millennials in uw eigen workforce
Wie millennials wil bereiken, moet hen begrijpen. Dan helpt het enorm als uw eigen workforce ook deels uit millennials bestaat.

3. Spits producten en diensten toe op het individu
Overprikkeling, waar millennials de hele dag mee geconfronteerd worden, is een van de ongewenste bijverschijnselen van onze moderne informatiemaatschappij. Oplossing is dat de smartphone de persoonlijke informatiefilter wordt.

4. Speel in op zingeving
Millennials zoeken zingeving in hun banen, maar ook in hun bestedingen. De merken die ze omarmen moeten wel ergens voor staan, een duidelijke visie of missie hebben.

5. Stap uit de waan van de dag
Bedrijven zouden meer tijd vrij moeten maken voor bezinning.

Bron: Managersonline

Plaats op:
Datum: 11 juni 2019
Gerelateerde artikelen  
22-05-2018 Nieuws Millennials eisen meer van de bedrijven waarvoor ze werken
02-08-2018 Nieuws Millennials twee keer vaker gestresst dan ouders
04-08-2016 Nieuws Acht manieren om millennials te motiveren
29-11-2017 Nieuws Millennials reizen bij voorkeur niet alleen en zijn het meest bezorgd over …
16-11-2018 Nieuws De grootste energieslurpers voor millennials op de werkvloer
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,66 seconden.