Nieuws  
 

Blijf veranderen, focus op je leden en blijf ambitieus!

International Association van Professionele Congresorganisatoren (IAPCO) heeft onderzoek gedaan naar de managementtrends binnen associaties(verenigingen):
Auteur Christoph Raudonat, directeur bedrijfsontwikkeling en verenigingen bij International Conference Services (ICS) geeft aan dat flexibel en authentiek leiderschap leidt tot zakelijk succes en tot inspiratie van leden.

Dit jaar wordt een goed jaar voor verenigingen aangezien er zich fantastische kansen voordoen op de wereldmarkt. Azië is de wereldwijde groeimarkt en verenigingen die zichzelf willen vestigen in Azië hebben veel kans op succes.
Wees wel alert en gebruik je netwerk om in de voorhoede van jouw sector te blijven.

De top drie managementtrends in 2019 zijn:

1. Blijf veranderen
Als associatie professionals is het onze plicht om de betreffende branche te voeden met nieuwe trends en om onze leden, klanten en overige stakeholders te voorzien van innovaties en nieuwe inzichten.
Om met Mark Twain's woorden te zeggen: “The best way to get ahead is by getting started”. De beste manier om dit te doen is door het goede voorbeeld te geven.

2. Focus op jouw leden
Dit is al een eeuwenoude wijsheid, maar het verdient herhaling. Herdefinieer het lidmaatschap door eerst 'waarom' te vragen. Waarom doen we wat we doen en wie heeft er baat bij? Verzamel gegevens en bouw informatie op.

3. Ga uit je comfortzone
Een wijze man zei ooit: "Je zult nooit worden wie je wilt zijn als je blijft wie je bent". Doelgroepen van verenigingen worden nog individualistischer in 2019. We moeten ervoor zorgen dat onze organisaties relevant blijven. Let op trends die zich niet direct in jouw directe omgeving voordoen. Een gevarieerde, holistische aanpak zal nodig zijn om in te kunnen spelen op de behoeften van jouw stakeholders.

De top drie trends op sociale media

1. Kies een platform
Als je nog niet volledig gebruik maakt van de kracht van sociale media, dan is 2019 het jaar om van start te gaan. Kies een platform waarbij je je comfortabel voelt en
blijf daarbij. Als jouw vereniging geen sterke online positie heeft, hoe kunnen jullie doelgroepen jullie dan vinden?

2. Minder is meer
Als je blijft opscheppen waarom jouw organisatie de beste is, zul je waarschijnlijk interesse verliezen in plaats van het op te bouwen.
Vertel eerst wat de pijn is voordat je de oplossing biedt. Met andere woorden, vertel een relevant verhaal (story telling).

3. Focus op het positieve
Algoritmen werken op een grappige manier, maar één ding is zeker: Hoe meer interactie n.a.v. een bericht (positief of negatief), hoe meer jouw feed vergelijkbare inhoud krijgt. Dus deel wat jij bent en complimenteer degenen die positief over jou delen. Bouw je netwerk op respect en positieve waarden en je zult respect terug krijgen.

Plaats op:
Datum: 4 april 2019
Gerelateerde artikelen  
02-02-2017 Nieuws Wat maakt jouw vereniging sterker: Dare to be different
16-06-2015 Nieuws Hoe realiseren verenigingen duurzame groei
28-05-2013 Nieuws IAPCO EN PCMA besluiten tot een strategische alliantie
22-01-2019 Nieuws Congress by design organiseert IAPCO EDGE onderwijsseminar in Den Haag
01-06-2017 Nieuws DNA start Academie voor verenigingsprofessionals
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,66 seconden.