Nieuws  

Meer inspelen op specifieke digitale reisbehoeften van Chinese toerist

Nederland wordt steeds populairder onder Chinese toeristen. In 2017 bezochten 364.000 Chinezen Nederland, bijna een kwart meer dan het jaar ervoor (NBTC, 2018). “We merken dat Chinese toeristen andere reisbehoeften hebben dan het merendeel van de toeristen, met name op digitaal vlak. Om meer grip te krijgen op deze specifieke wensen, organiseert NBTC daarom deze week voor 9 Nederlandse bedrijven een studietour naar China,” aldus Jurriaan de Mol, directeur Partnership Development NBTC.

Kennis opdoen over Chinese toerist

Tijdens de studietour brengt NBTC met de bedrijven Efteling, KPN, Keukenhof, RBT Kan, Visit Veluwe, Het Nationale Park De Hoge Veluwe, Visit Brabant, GASSAN Diamonds en Bataviastad, een bezoek aan de populaire social media app WeChat en de bekende Chinese reisplatforms Ctrip en Qyer. Jurriaan de Mol: “Bij deze organisaties doen we kennis op over het (online) reisgedrag van de Chinese toerist.”

Studietour onderdeel van China lab community

De studietour is onderdeel van de China Lab community. China Lab is een samenwerkingsverband van NBTC en Nederlandse bedrijven om beter en sneller in te spelen op de (digitale) reisontwikkelingen in de Chinese markt. Eén van de initiatieven binnen China Lab was de gezamenlijke organisatie met WeGoEU (een joint venture van KPN en het Chinese Sunway) van de lancering van ‘WeChat Go Europe’, een op maat gemaakt WeChat mini-programma van WeGoEU, met als doel Chinese toeristen te begeleiden tijdens hun reis door Nederland (mogelijk in combinatie met andere bestemmingen in Europa). Een ander initiatief was het bezoek van de Chinese actrice en nieuwe ambassadeur voor het Chinese toerisme naar Nederland, Hai Qing. Haar bezoek was de aftrap van de nieuwe campagne waarin Nederland als ideale vakantiebestemming op de kaart staat bij zelfstandig reizende Chinese bezoekers. “Ook komend jaar zullen we meer Chinese influencers ontvangen om de Chinese toerist uiteindelijk beter te bereiken,” aldus Jurriaan de Mol.

Voor meer informatie over China Lab, klik hier.

Plaats op:
Datum: 13 november 2018
Bron: NBTC Holland Marketing
Gerelateerde artikelen  
15-03-2007 Nieuws Amsterdam richt haar koers op China en India
10-03-2008 Nieuws Chinese handelsorganisatie wil in Den Haag congresseren
13-08-2015 Nieuws NBTC China MICE handelsmissie succesvol afgerond
30-10-2015 Nieuws NBTC verstevigt positie in China
16-04-2018 Nieuws Drenthe spreidt bedje voor Chinese toerist
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2018 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,65 seconden.