Nieuws  
 

Uit het onlangs verschenen 2019 Meetings & Events Future Trends rapport van CWT Meetings & Events blijkt een verwachte groei tussen de 5 en 10% voor de meeting & event branche in 2019. 

Naast deze cijfers bevat het rapport tevens een overzicht van de laatste trends in de sector:

Vooruit plannen levert kostenvoordeel

Het vooruit plannen van vergadering en evenementen heeft grote impact op de kosten. Voor kleine groepen is het het beste om minimaal 30 dagen van tevoren te boeken. Grotere groepen doen er goed aan om een minimum van 75 dagen aan te houden. Als inkopers hiervan afwijken laten ze 5 tot 10% aan potentiële besparingen liggen.

Strategic Meetings Management wordt vaker ingezet

Strategic Meetings Management (SMM) zal steeds vaker worden ingezet in regio's buiten Noord-Amerika waarmee de tijd die wordt besteed aan het vinden van de beste optie voor de klant met 22% kan worden verminderd. Tegelijkertijd kan het een gemiddelde extra besparing van 19% opleveren op de hotelkamerprijzen.

Technologie blijft belangrijke rol spelen

Technologie blijft volgend jaar ook een belangrijke rol spelen. Snelle innovaties op dit gebied dragen bij aan de ontwikkeling van meer boeiende deelnemerservaringen. Tegelijkertijd wordt het hierdoor mogelijk om meer gegevens te verzamelen en te analyseren. Om de betrokkenheid onder deelnemers te stimuleren worden Augmented reality, virtual reality, artificial intelligence en social media technologieën steeds vaker ingezet. Net als ad hoc apps en microsites.

Nieuwe technologie creëert ook slimmere manieren om de ROI (return on investment) en ROE (return on equity) te monitoren. Bijvoorbeeld het gebruik van gegevens om de waarde van vergaderprogramma's te verfijnen, het boeken van groepsvervoer via apps en online boekingstools.

Deze platforms kunnen worden geïntegreerd in het registratieproces van het evenement, zodat de deelnemers direct toegang hebben tot voorkeursvluchten en hotels. Het beheren van online boekingen kan resulteren in een kostenverlaging voor klanten. Een andere waarneembare trend voor groepsvervoer is de keuze voor leveranciers met een wereldwijd bereik.

De deelnemerservaring

Naast verbeterde technologie zal er een groeiende vraag zijn naar meer uitzonderlijke locaties en activiteiten, voornamelijk in de incentivemarkten in de VS en Europa. Leveranciers willen dat de ervaring blijft ‘hangen’. Hotels investeren in hun vergader- en evenementmogelijkheden met ongebruikelijke buitenruimtes zoals boomhutten, daken en zelfs kleine eilanden. Samen met de ‘festivaltrend’ zijn dit de belangrijkste tendensen voor 2019.

Nieuwe formats

Volgend jaar vindt een belangrijke verschuiving plaats bij de ontwikkeling van nieuwe formats voor vergaderingen en evenementen. Bijvoorbeeld het vooraf betrekken van de deelnemers bij het bepalen van de onderwerpen en de sprekers. Sprekers zullen minder snel worden gekozen op basis van hun bekendheid. De populariteit van TED Talks heeft geleid tot een geheel nieuwe manier om informatie te presenteren, waarbij de nadruk ligt op kennisoverdracht, zakelijk inzicht en emotionele connectie met het publiek.

Plaats op:
Datum: 4 oktober 2018
Gerelateerde artikelen  
17-10-2018 Redactie Vijf trends voor de meeting & eventsbranche in 2019
26-09-2018 Nieuws Tot 10% groei verwacht in meetings & events branche in 2019
22-11-2011 Nieuws Wat willen deelnemers zien in een meeting of congres in 2012?
10-11-2011 Redactie Wat willen deelnemers zien in een meeting of congres in 2012?
14-09-2017 Nieuws CWT Meetings & Event rapport voorspelt hogere kosten voor vergaderingen en …
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2018 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,71 seconden.