Nieuws  
 

Met de zomervakantie in het vooruitzicht (Zuid begint 7 juli a.s., gevolgd door Midden vanaf 14 juli en Noord gaat als laatste vanaf 21 juli) heeft de redactie van CongresWereld weer een aantal boeken geselecteerd die het lezen waard zijn. Dit keer ook een aantal boeken die net even buiten het vakgebied liggen, maar wel de nodige inspiratie geven om even uit de hectiek van alledag te komen. Veel leesplezier!

Multi-Hub Meetings; Maarten Vanneste CMM

Multi-Hub Meetings is het eerste boek om nieuwe manieren van vergaderingen, congressen etc, te ontdekken. Een Multi-Hub bijeenkomst vindt plaats op verschillende plaatsen in verschillende steden: de zogenaamde hubs. Verschillende middelgrote of grote groepen krijgen hetzelfde programma, tegelijkertijd in een van deze hubs. Het is een zeer innovatief en dynamisch formaat voor evenementen tot duizenden deelnemers in maximaal tientallen locaties voor maximaal enkele dagen. Als het goed wordt gedaan, besparen ze geld en verzamelen ze veel positieve feedback. Hoewel het de reiskosten beperkt, vergroot het het bereik. Multi-Hub-vergaderingen zijn vrij ingewikkeld en bieden een breed scala aan nieuwe mogelijkheden. Dit boek legt aan meetingplanners uit hoe dit een oplossing zal zijn voor toekomstige evenementen.

Amazon ($49.00)


'LIVE!'; D&B Eventmarketing

In dit boek vertellen experts en opdrachtgevers hoe je de kracht van live kunt gebruiken bij het realiseren van organisatiedoelen.
In ‘LIVE!’ wordt onderzocht waarom een event wel of juist niet werkt. Daarbij schuwen de makers een avontuurlijke aanpak niet. Er wordt zowel gekeken naar de rituelen van verre volken als naar de nieuwste marketinginzichten om uit te leggen hoe organisaties maximale impact kunnen bereiken met hun evenement. Dr. Danielle Braun, corporate antropoloog, en prof. dr. Ed Peelen, bijzonder hoogleraar content marketing, leverden een bijdrage aan het boek. Opdrachtgevers vertellen over de impact van hun events in de praktijk. Jubilea zijn bijvoorbeeld niet alleen momenten om terug te kijken, maar worden nu vooral ingezet als springplank voor verdere ambities.
Het boek is zowel bestemd voor de CEO of bestuurder als voor marketing-, communicatie-, eventmanagers en studenten.

‘LIVE!’ is te bestellen via live@db-eventmarketing.nl. (25,-)


Het witte konijn; Naar eigenzinnig en inspirerend leiderschap; Frank Hoes

Je bent leidinggevende, bestuurder of adviseur. Je hebt alles onder controle, maar toch reikt je ambitie verder. Je wilt meer zelfstandigheid, enthousiasme en ondernemend gedrag stimuleren bij de mensen met wie je werkt. Je wilt losser, opener en autonomer opereren. Dan ben je klaar voor de stap naar inspirerend en eigenzinnig leider.
Volg het witte konijn. Het neemt je mee door de wondere wereld van leiderschap, langs alle stappen om jezelf verder te ontwikkelen. Je wordt wakker geschud en aan het denken gezet. Je zult moediger worden en je autonomer opstellen, verrassend, nieuwsgierig en eigenzinnig.
‘Dit boek is voortgekomen uit mijn verbazing over wat mensen elkaar aandoen in organisaties’, zegt auteur Frank Hoes. ‘De rationele beheersing van bedrijfsprocessen overheerst bij leidinggevenden, de wijsheid over de mens, de groep en de eigen persoon is vaak heel beperkt. Daardoor is het gedrag van veel leiders ineffectief en nemen ze verkeerde besluiten op verkeerde gronden.

Isbn 9789491757556 (24,50)




Instituut voor briljante mislukkingen; Paul Louis Iske

In 'Instituut voor Briljante Mislukkingen' laat hoogleraar Paul Louis Iske zien hoe je ruimte kunt maken om te experimenteren, innoveren en leren. ‘Van fouten maken kun je leren.’ ‘Ondernemen is vallen en opstaan.’ Uitspraken waar je het moeilijk mee oneens kunt zijn, en toch blijkt het in de praktijk niet zo eenvoudig. Meer dan ooit richten we ons op succes en zijn we erop ingesteld alle sporen van onze fouten en mislukkingen zo snel mogelijk uit te wissen.
Dat is niet alleen jammer, maar zelfs gevaarlijk, zegt hoogleraar Paul Louis Iske. Juist in onze complexe en dynamische samenleving moeten we open zijn over gemaakte fouten en ze grondig analyseren om herhaling te voorkomen. Onze angst voor mislukking werkt bovendien belemmerend voor creatieve ideeën en innovatie.
In dit verrassende en meeslepende boek lees je hoe je als organisatie een open cultuur creëert waarin je verder komt doordat je fouten durft te maken.

EAN: 9789047011460 (25,00)


Woef woef, en nu je bek houden; Ad de Jong

Inspirerend boek over hoe men om kan gaan met ‘probleemjongeren’. Speciaal voor diegenen onder ons die les geven aan allerlei opleidingen.
Wat moeten we toch met al die jongeren die geen zin hebben in school maar wel iets willen? In Woef woef en nu je bek houden onderzoekt Ad ge Jong waarom zijn eigenzinnige benadering van zogenaamde probleemjongeren werkt.
De Jong is professioneel muzikant (drummer), docent, onderwijsmanager, oprichter van de Nederlandse popacademie en directeur van Nutrecht, waar creatieve ondernemers en drop-outs met elkaar in contact worden gebracht. ‘Het is niet zo moeilijk om de juiste benadering te vinden voor jongeren die het op school niet uithouden’, zegt De Jong. ‘Maar je ziet het pas als je het doorhebt.’
Aan de hand van zijn ervaringen in het onderwijs en in zijn eigen leven schetst De Jong hoe hij doorkreeg wat er mis is in ons onderwijssysteem en de omgang met jongeren. Hij legt de vinger op de zere plekken van beroepsonderwijs en de kloof tussen het systeem en de leefwereld van de jongeren. En hij laat zien hoe het anders moet en kan. De Jong: ‘De kunst is om hun leider te worden, en niet hun baas. Dan verdwijnen de “hoofdpijndossiers” en blijken jongeren hard te willen werken om succesvol te zijn. Een genot om mee te werken.’

isbn 9789491757624 (15,-)

Plaats op:
Datum: 5 juli 2018
Gerelateerde artikelen  
10-12-2015 Nieuws Boekentips voor onder de kerstboom of voor op vakantie
18-12-2014 Nieuws Boekentips voor onder de kerstboom
28-09-2016 Nieuws Nieuwsflitsen - september 2016 (2)
20-08-2015 Nieuws Nog niet-bestaand managementboek voor congresmanagers nu al hit op social media …
06-09-2018 Nieuws Toegankelijkheid congressen en evenementen staat nog in de kinderschoenen
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2018 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,68 seconden.