Nieuws  
 

CWT’s 3.0 digitale transformatie strategie werpt zijn vruchten af

Carlson Wagonlit Travel (CWT), de wereldwijde reismanagement organisatie, boekt in het eerste volledige jaar van de digitale transformatie strategie CWT 3.0 goede resultaten.
“2017 was het jaar waarin we de eerste resultaten van onze digitale transformatiestrategie - CWT 3.0. in cijfers realiseerden” aldus Kurt Ekert, President & CEO Carlson Wagonlit Travel.
"We blijven ons richten op het leveren van een door technologie gedreven en consument-gerichte ervaring in alle kanalen. Daarnaast ligt de focus op het uitbouwen van de snelgroeiende hoteldistributietak. Onze resultaten over 2017 tonen aan dat deze strategie werkt.”

Toename van 10% vergaderingen en evenementen

De belangrijkste prestaties van het afgelopen jaar:
• Totaal transactievolume + 3.6% 23,2 miljard US Dollars
• Opbrengsten + 1.9% 1,4 miljard US Dollars
• 1,5% groei in het aantal transacties, tot 60 miljoen
• Introductie van het nieuwe reistechnologieplatform myCWT
• 61% meer geïnvesteerd in technologie
• Lancering van de RoomIt by CWT hotelpropositie – als eerste zakenreisorganisatie in
de branche
• Mijlpaal bereikt van meer dan 1 miljoen geregistreerde gebruikers van de reis app
CWT To Go™
• 10% toename van het aantal vergaderingen en evenementen

Vorig jaar lanceerde CWT ook een eigen hoteldistributietak, RoomIt by CWT. Het is de eerste hotelpropositie ontwikkeld door een zakenreismanagementorganisatie. RoomIt geeft reizigers toegang tot een breed scala hotelkamers, voorzieningen en loyaliteitsprogramma's. De propositie omvat geïntegreerde markttarieven en speciaal onderhandelde tarieven van een aantal andere grote hotelaanbieders. Daardoor stegen de hotelopbrengsten met 13% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, dit onderstreept het belang van het aanbieden van betere boekingsmogelijkheden voor hotels.

Ook werd myCWT, het reisboekingsportaal van CWT, met succes overgezet naar een nieuw zelfstandig platform, dat volledig in eigendom is en wordt geëxploiteerd door CWT. Deze overgang maakt onderdeel uit van de CWT 3.0 strategie waarbij nieuwe producten sneller en eenvoudiger worden geleverd en klanten een betere dienstverlening ervaren. Voor de mobiele reisapp CWT To Go™, is de mijlpaal bereikt van meer dan 1 miljoen geregistreerde gebruikers. En is er gestart met het testen van de mogelijkheden voor het boeken van vluchten.

CWT Meetings & Events

Naast het organiseren van zakenreizen biedt CWT vier gespecialiseerde diensten aan, waaronder
CWT Meetings & Events die klanten helpt bij het organiseren en beheren van vergaderingen en evenementen, en stelt hen tegelijkertijd in staat de gerelateerde uitgaven te beheersen en te verminderen. In 2017 steeg de omzet met 6% en organiseerde het team bijna 38.500 vergaderingen en evenementen (ongeveer 105 per dag), een stijging van 10% ten opzichte van 2016.

Plaats op:
Datum: 2 mei 2018
Gerelateerde artikelen  
13-03-2017 Nieuws Meer meetings en events voor Carlson Wagonlit Travel in 2016
26-06-2018 Nieuws CWT boekt aanzienlijke vooruitgang in maatschappelijkverantwoord ondernemen
16-06-2015 Nieuws Hoe realiseren verenigingen duurzame groei
02-05-2012 Nieuws Carlson Wagonlit Travel helpt bij zoeken naar congres- en vergaderlocaties
02-01-2017 Nieuws Hotels (ver)bouwen m.n nieuwe congres- en vergaderfaciliteiten
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2018 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,64 seconden.