Nieuws  
 

Onlangs vond de uitreiking plaats van de Gouden Giraffe Event Awards in DeFabrique in Utrecht – voor het derde jaar georganiseerd door Eventbranche. Met zes prijzen in totaal waren er genomineerden in de categorieën Congres/Kennis, Interne Events, Relatie Events en Brand Events. Daarnaast mocht het publiek uit de genomineerden het meest innovatieve event en het meest creatieve event aanwijzen. Hieronder de winnaars:

Congressen/Kennis: Zaam 5 jaar ‘The Battlez’, door SVP Sfeerbeheer en StoryBoard Canvas
De prijs voor het beste Congres/Kennisevent ging naar Zaam 5 jaar ‘The Battlez’, georganiseerd door SVP Sfeerbeheer en StoryBoard Canvas. Voor scholengroep Zaam, bestaande uit 22 scholen voor voortgezet onderwijs in Amsterdam en omgeving, was het doel om de leerlingen en docenten van de verschillende scholen nader tot elkaar te brengen. De locatie Undercurrent in Amsterdam-Noord was het decor van ‘The Battlez’, waarbij de deelnemers hun ideeën konden pitchen.

Interne Events: The C&A Future Challenge, door Marc van Laere Producties
Het beste interne event werd dit jaar georganiseerd door C&A. In de Midden Nederland Hallen in Barneveld kwamen de medewerkers van de winkelketen bij elkaar, met het doel: de kracht en invloed op de toekomst van het bedrijf van onderaf laten komen. 1200 gasten kwamen met bussen naar de locatie, waar ze een avond lang hun ideeën voor de toekomst van het bedrijf konden pitchen.

Relatie Events: VergezichtNL, 100 jaar KuiperCompagnons, door Team van Maanen
De winnaar van de award voor het beste relatie event ging naar KuiperCompagnons, het architectenbureau dat dit jaar haar 100-jarige bestaan vierde. In de Van Nelle Fabriek in Rotterdam nodigde zij 500 relaties uit voor een sterk inhoudelijk event. Tijdens het programma, dat 100 minuten duurde, werd de visie van de sprekers live in de zaal op het doek gezet.

Brand Events: McDonalds Good Times Island, door BrandXtension
McDonalds wist zich dit jaar het sterkst te profileren met een event. De campagne McDonalds Good Times Island is een schitterend voorbeeld van een creatief evenement. Het bedrijf realiseerde een ‘tropisch eiland’ – een zelfgebouwde evenementenlocatie op pontons in de Gouwzee, nabij Volendam. Fans van de McDonalds maakten kans op een volledig verzorgde dag op het privé eiland.

Publieksprijs Creatief Event: McDonalds Good Times Island, door BrandXtension
Naast de vier juryprijzen werden er ook twee publieksprijzen uitgereikt. McDonalds viel nogmaals in de prijzen met haar campagne Good Times Island, die werd beoordeeld als het meest creatieve event.

Publieksprijs Innovatief Event: Coca-Cola OPEN, door Dr2 Events & Campaigns
Coca Cola Open, genomineerd voor de categorie Congressen/Kennis, werd door het publiek beoordeeld als het meest innovatieve event van het jaar. Coca Cola Open was een aaneenschakeling van 60 events, in vier steden, waarbij het bedrijf op een open manier haar duurzaamheidsdoelstellingen communiceerde. Niet alleen stakeholders, maar ook critici en journalisten werden uitgenodigd aan een multimediale tafel, waar discussie en interactie centraal stonden.

Plaats op:
Datum: 9 februari 2018
Gerelateerde artikelen  
23-01-2018 Nieuws 15 finalisten strijden om Gouden Giraffe Event Awards
26-01-2016 Nieuws Publieksprijs Gouden Giraffe ondermeer voor Nuclear Security Summit, World …
16-12-2015 Nieuws Gouden Giraffe: World Forum wint een van de 5 publieksprijzen
06-02-2017 Nieuws Gouden Giraffe Event Awards: 16 genomineerden
14-02-2017 Nieuws Gouden Giraffe Event Awards: 6 winnaars
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2018 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,56 seconden.